Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 385 ggr
Tarotstollan
10/26/19, 6:45 AM

Godmorgon 26 Oktober, 2019.

Regnet vräker ner på tvären för det blåser rejält och vi har runt 12 grader.☔️
Skönt att jag inte behöver gå ut och att jag kan krypa ner i sängen och ligga och lyssna på smattrandet tills jag somnar!😴

Ha en trevlig lördag!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Torparmor
10/26/19, 6:54 AM
#1

Här är den +5 grader och  regn, det blåser men inte lika hårt och strömmen är tillbaka.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Tarotstollan
10/26/19, 7:06 AM
#2

Oj, har ni haft strömlöst! Bara hos er eller större område?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
10/26/19, 7:35 AM
#3

Godmorgon Regnar här oxå. Mannen jobbar 06-18 hela helgen. Sovit sådär. Blev ett adrenalin påslag igår kväll. Vi skulle hämta 7 åringen på disko vid skolan. Sonen såg en dagis hund o skulle hälsa. Hunden bet honom i sidan. Ägarens bortförklaring, hunden blev rädd. Om en hund biter ett barn han känt i 4 år… För han ville hälsa… Uppsagd med omedelbar verkan o inte välkommen tillbaka till dagis.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
10/26/19, 11:46 PM
#4

Oj, så dramatiskt! Hoppas att ägaren kollar upp sin hund för
säkerhetskull så den inte är sjuk.
Hur mår din son nu, antar att han är lite chockad och ledsen över det som hände?

För en gångs skull så har jag totalt glömt av att det är nu i natt  som vi skall ställa tillbaka klockorna!👍⏰
Antar att det beror på att jag dels är så trött och har haft så mycket annat att tänka på nu den sista månaden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
10/27/19, 5:11 AM
#5

Det är inte första gången denna hund gör något. Har bitit andra hundar, hoppar över staketet o vält pensionärer. Morrar o hugger mot ägarna. Men har ändå funkat här under regler o kontroll. Men nu är han portad. Sonen är orolig. Men är påväg att släppa.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
10/27/19, 10:21 PM
#6

Usch, så tråkigt. Särskilt för hunden för den verkar inte få det stöd den behöver från sin ägare för att fungera i samhället.
Skönt att din son mår bättre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[QASIK]
10/28/19, 11:04 AM
#7

Instämmer med Tarotstollan!!
Det låter som att hunden inte mår bra av att vara dagishund. Skönt att den är portad. Flocken, vet du vad som har hänt med hunden nu?

Jag har haft några omplaceringshundar  och den gemensamma nämnaren var att människor inte såg eller förstod de subtila signalerna som hundarna sände innan de bet. Det är enormt viktigt att lära sig sin hunds språk, för trots att det finns ett generellt kroppsspråk, så finns det också ett individuellt. Och när man vet att hunden är känslig för vissa saker, ska man informera folk i ens omgivning i preventivt syfte, så att hunden aldrig behöver känna sig utlämnad av sin ledare. Jag är en amatör men det har jag iaf lärt mig.

Den lilla odågan jag har nu sen hon var 2 år, bet folk i ansiktet. Hade hon varit en stor hund så hade hon varit avlivad för länge sen. En hundvan väninna hjälpte mig hitta signalerna. Vi såg att hennes svans hamnade i ett visst läge och att hon lyfte ena överläppen, men väldigt lite. Det syntes knappt för hennes "mustasch" dolde det. Hon ser ut som en liten leksakshund och folk tyckte att det var roligt när hon blev aggressiv, de förstod inte att det inte alls var roligt, och dessutom väldigt skadligt för hennes mentala hälsa. Hon kunde ibland få positiv respons när hon bet.

Nu har hon inte bitit någon på 4 år, dels för att hon fick en lugnare miljö och hennes behov uppmärksammas. Men också för att hon har fått lära sig att hon absolut inte är tillåten att bita.

flocken
10/28/19, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Problemet med denna hund är att ägarna inte uppfostrat den. De backar hellre. Kan inte säga till den för då hugger den mot ägarna. Den har gått på dagis i 4 år. Har kunnat hantera den utan problem. Men med ägarna är den farlig. De skyller på min son. Att han skrämde hunden. Något som är rent skit snack. Han skulle hälsa på en hund han känt i 4 år. Sonen är fortfarande orolig att hunden ska komma hit. Men han är portad för livet. Såhär satt sonen nu på morgonen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[QASIK]
10/28/19, 11:16 AM
#9

Vad är det för ras på den hunden?

Hur hårt var bettet i relation till rasen? Var det avsett att skada eller typ disciplinera ur hundperspektiv?

Hunden är alltså flockledaren och ville skydda sina människor mot din son är min gissning. Det kanske har hänt innan och ägarna hann troligen spänna sig och uttrycka oro som hunden snappade upp?

flocken
10/28/19, 11:19 AM
#10

#9 labradoodle. Nu vet jag om ursäkt för alla som gillar dessa hundar. Men dessa pudlar o pudel mixar är alldeles för lätta i munnen. Biter innan de tänker. Har haft flera pudlar o pudel mixar på dagis o alla har haft grava beteende problem eller bitit

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: