Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 587 ggr
Frolly
10/19/19, 11:05 AM

Motvilja mot en tarotlek

Jag måste slänga ut en fråga här. Jag har lagt Tarot i ett par år och lite då och då köper jag in en kortlek som jag tycker lockar av en eller annan anledning. Jag lär känna leken och/eller leken lär känna mig och jag får en ganska bra känsla för till vilka frågor jag ska använda vissa lekar. Vissa blir väldigt specifika för mig rörande om de ska användas för karriärfrågor, ekonomi, kärlek, utveckling osv För första gången har jag köpt en kortlek som nästan väcker motvilja. Jag vill inte använda den, knappt ens röra den för att på något vis känna in vad jag kan använda den till och just det gör mig så perplex. Jag har aldrig någonsin känt mig dragen till att köpa en kortlek som jag sedan inte vill röra, använda eller ens knappt titta på 🥴 Och jag vet inte…vad gör jag med den? Ger jag bort den? Slänger jag den? Gömmer jag undan den så jag slipper se den om den kommer att fylla sitt syfte (vad det nu kan vara) längre fram? Tankar? Tips? Igenkänning, någon?

Annons:
Carmarino
10/19/19, 11:37 AM
#1

Har gjort samma sak en gång, men jag hade tur så jag fick lämna tillbaka den där jag hade köpt den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[QASIK]
10/19/19, 12:01 PM
#2

Jag fick en lek en gång för att ägarinnan tyckte att den passade mig, trots att jag inte använder mig av Tarot utan gör som min mormor, lägger med vanlig kortlek och bara på hennes vis som är lite annorlunda. Den leken upplevde jag som aningen skrämmande, för varje gång någon bad mig lägga den för skojs skull, träffade jag smärtsamt rätt på någon punkt så personen började gråta. Det tog så mycket kraft av mig så att det kändes obehagligt. Så jag gav bort leken till en väninna som jobbar som medium. Kändes bra att bli av med den samtidigt som en del av mig saknar den.

Frolly
10/19/19, 5:01 PM
#3

Tack för svar 😊 Det är en helt ny känsla för mig med en tarotlek som är så jäkla högljudd och liksom skriker åt mig. Det blir till att ge bort den

Carmarino
10/19/19, 5:15 PM
#4

Ja, det låter nog konstigt för de flesta att man kan känna både dragning och motvilja mot en kortlek. För min del så tyckte jag den var väldigt vacker, men när jag sedan kom hem med den så var det som om den började utstråla negativa energier. Så den var helt klart inte för mig, utan jag fick nöja mig med en helt vanlig Rider-Waite. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
10/19/19, 9:50 PM
#5

Har du frågat leken vad det är den vill arbeta med tillsammans med dig?
Fråga varför den ville komma till dig, när den nu visar sådan motvilja till att vilja arbeta med dig?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Frolly
10/20/19, 8:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack snälla för den nya tanken! Jag hade ju inte gjort det, det har aldrig fallit mig in eller har inte behövts tidigare. Allt har känts solklart (om man frågar mig då och inte korten 😅🙈) Jag har provat att göra det just nu, kortleken har fått ligga bredvid sängen under natten och jag gjorde min vanliga meditation med korten innan jag började. För min del så vill jag att korten flyger fram av sig själv, jag drar aldrig, och jag fick nog sitta i över 10 min och blanda korten innan korten började komma Och jag vet inte…kan tarotkort svara lite ”snappy ” och snorkigt? 😂 Första korten var 7 of cups, kort därefter kom the Devil Satt sedan ett par 5-6 min till och blandade men tydligen hade jag fått vad jag behövde. Jag tolkar det som att kortet med 7 of cups säger till mig att jag kan använda den till vad jag vill, att det är bara min fantasi som begränsar. The Devil säger till mig att jag är för svag och/eller mesig och att jag håller tillbaka och begränsar mig. Alternativt den vanliga tolkningen om manipulation som båda korten kan representera i varierande grad men jag känner inte att det skulle vara relevant för frågan jag ställde, vad kan jag använda korten till och varför låter korten mig inte läsa dem? Andra tolkningar tas tacksamt emot då jag får ett lätt tryck över bröstet när jag använder leken. Den gillar mig inte 😏 Det är Tarot Illuminati av Huggens och Dunne som det gäller

Annons:
Tarotstollan
10/20/19, 9:10 AM
#7

Jag är ju ingen van tolkare så jag säger bara vad jag läser och tolkar av det du skrivit och vad jag ser på bilderna.

Du skriver att du vill att korten flyger ut av sig själva, menar du att du "tappar" dem då när du blandar?

Min första spontana tanke när du skrev att: 7 of cups säger till mig att jag kan använda den till vad jag vill".
Kan det vara så att du vill för mycket på en gång?
Alla dessa val på kortet kan ju kanske symbolisera de andra lekarna du har att välja mellan.
Att leken retas och hånar dig för att du inte kan bestämma dig?
Där även Djävulen kommer in och säger, "är du tillräckligt intresserad och motiverad att verkligen ta upp en fajt med mig"?
Kom an tjejen, visa vad du går för!

Inte fajtas bokstavligen med D. utan leken!😉

Hoppas att mitt svar kanske kan ge dig något nytt att fundera över.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: