Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 352 ggr
Tarotstollan
2019-09-24 07:09

Godmorgon 24 September, 2019.

Solen på väg upp och lite över 7 grader.

Planerar att ta det lugnt idag, då jag var ute på "galej" igår kväll!😉
Var på målar kurs för andra gången nu i höst, kurs är kanske lite att ta i och kalla det, då vi sitter och målar vad vi vill.  
Vi har ju en handledare men hon är mer för att hjälpa till och tipsa om olika tekniker och skuggningar osv. om vi behöver hjälp.
Själv sitter jag där och kör på med min s.k. abstrakta Vedic art stil och kladdar vidare med färger, medan de andra målar självporträtt, löv, grenar, frukter, riktiga naturmotiv  osv…
Jag vet att jag inte skall jämföra mig med de andra, då de säkert målat i flera år innan eller gjorde det när de var yngre i alla fall, men jag sitter där och känner mig ganska så liten på jorden.🤦‍♂️
Trodde ju först att det just var en sådan kurs om att få lära sig skissa, rita och måla som gjorde att jag anmälde mig.
Ok, jag har lite idéer jag kan testa senare under kursens gång, men jag vill vänta lite tills jag känner mig säkrare i umgänget med de andra. 👍

Ha en bra tisdag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2019-09-24 10:20
#1

Det sägs att det är bra att utmana sig själv, Stollan… men jag förstår din känsla 🤗

Jag ska putsa sista fönstret idag, det är uppe i sovrummet på andra våningen och så ska jag klura på hur jag ska få upp gardiner. Det är snedtak och finns inte mycket annat att skruva i än fönsterkarmen, men jag ska försöka få till något bra ändå.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2019-09-25 00:31
#2

En spirallina kanske funkar?🤔 Vet att vi hade det ute på landet över vissa källarfönster som var lite konstiga i formen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2019-09-25 10:40
#3

Jo, spiral finns med bland alternativen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: