Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 318 ggr
Tarotstollan
5/13/19, 7:09 AM

Godmorgon 13 Maj, 2019.

Solen uppe och på skuggsidan + 2, 7 grader.☀️

Helgen den var jobbig och seg. Var på konstrunda hos 3 tjejer som visade upp sin konst i sina egna ateljéer. Om man hade tur och var hos alla 3, så fick man en stämpel och hade chans att vinna ett presentkort!
Jag vann inte!😃
I vilket fall som helst, så visste jag på ett ungefär var de hade sina ateljéer och jag hade kollat noga på kartan också…
Ändå gick jag vilse till den första och fick fråga flera gånger vart gatan låg, då den var en liten gata i ett stort villaområde.
Solen stekte och jag var helt slut, när jag kom fram!🥵 
Som tur var så bjöd hon på kall dricka medan man gick runt och tittade på hennes målningar och pingviner i lera.👍
Den andra tjejen lyckades jag nästan hitta direkt men då hade jag så ont i mina fötter + hälsporre, så då var jag på väg att ge upp! 🤪
Även om jag visste att det kunde jag inte göra, eftersom jag var tvungen att gå hem ändå, hur ont jag än hade.😕
Nåväl jag haltade vidare och eftersom jag ändå passerade förbi stadsbiblioteket, så passade jag på att gå in där och vila lite och lånade en bok.
Sen hasade jag mig hemåt och gick in en kort stund till den sista tjejens keramik ateljé och lämnade in mitt kort med stämplar.
Vid det laget hade jag så ont i benen och fötterna att jag kunde gråta!

Gissa om det var skönt att komma hem, få ta av sig kläderna, tvätta fötterna (hade några blåsor också då) och sen krypa ner i sängen och försöka sova lite. Det gick dåligt, då jag hade ont i hela kroppen vid det laget men till slut somnade jag och sov ca 1½ timma.
Hela lördagskvällen kunde jag knappt stå på fötterna utan att jag ropade högt av smärta.
Ja, jag vet!🤓 Jag kunde delat upp besöken på 2 dagar men jag trodde inte jag skulle kunna röra mig på söndagen.🤓😟

Så söndagen sov jag mer än halva dagen och sent på kvällen gick jag sakta ut igen, denna gången till affären och handlade och lämnade in veckans sudoku.
Passade också på att kasta lite trasiga glödlampor och lite annat i containern som stått här i några dagar, de har varit och hämtat den nu på morgonen!
Så kan man också tillbringa en helg, i alla fall om man är en Stolla!😎😃

Ha en bra måndag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Soligajag1
5/13/19, 7:36 AM
#1

Godmorgon 🙂 

Ojojoj ,  . Det låter inte som något bra du gjort , med hälsporre till o med !  AJAJAJ , , du måste haft fruktansvärt ont , länge länge , , att du kunde somna ,  är fantastiskt . Har hört att hälsporre är fruktansvärt , men har aldrig haft det själv.  Tur det . Krya på dig!! Vila nu! 🙂❤️

HH 🙂

Tarotstollan
5/13/19, 7:44 AM
#2

Tack Soligajag!🤗 
Jag har haft känningar av den där hälsporren till och från i några månader men nu den sista tiden har den varit ihärdig. 🤪
Jag har varit och köpt särskilda gelé inlägg till skorna för att underlätta att gå, det lindrar lite men inte mycket på sådana här långa promenader, då jag var ute i 4 timmar och gick.
Hade jag inte haft dem i skorna, så hade jag väl fått krypa hem!😢
Det känns som att köra en spik rakt upp i hälen, det gör ont bara att lyfta foten. Bäst är att inte röra på foten alls, vilket är lättare sagt än gjort!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
5/13/19, 8:03 AM
#3

#2  Stackars dig !! 🤗 

Du måste vara hemma några dagar !! Krya på dig!! ❤️

HH 🙂

Tarotstollan
5/13/19, 8:06 AM
#4

#3. Jag har förmånen att vara förtidspensionär sen många år tillbaka, så jag kan för det mesta vila och sova hur mycket jag vill och kan. Vilket jag tyvärr ofta får göra också!😴

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
5/13/19, 8:14 AM
#5

#4 . Det är ju toppen ! 👍  Skönt för dig , Ja, jag ska väl ta det lugnt , jag fick en utmattningssyndrom eller vad det heter , känner nu att jag har ont överallt ,  ont i huvudet oxå . ska vila lite nu .

Ha en  fin Måndag ! Kram 🙂

HH 🙂

Amandla
5/13/19, 10:38 AM
#6

Oj Stollan, vilken jobbig dag du hade 😕tur att det ändå verkade trevligt! Det där med att kolla på kartan borde jag också lära mig, igår var jag på hundutställning och gps:en fattade inte att vägen byggts om så den skickade mig sådär en mil åt fel håll. Tur att jag hade tid på mig, inte för att det var så många minuter men jag hann fram ordentligt. Min lilla vovva var så duktig och domaren tyckte om henne så hon fick en fin placering även om vi inte vann 🙂Idag är jag jättetrött…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
5/13/19, 10:10 PM
#7

När man kommit hem, hunnit vila och det mesta av värken är borta det är då man kan känna efter om det var värt det hela och om man hade trevligt på det man gjort…

Och ja, det var trevligt, kul och intressant! Önskar bara att jag hade haft möjlighet att kunna stanna längre på varje ställe men då hade jag behövt att någon kört mig.

Kul att det gick bra på utställningen!👍
Ja, det där med gps…🤔
En kompis körde åt helt fel håll, då den sa så….det tog några mil innan hon förstod att den pekade helt tvärtom!😃
Ursäkten i detta fallet var att hon hade lånat bilen och visste inte riktigt hur det funkade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: