Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Gott & Blandat

Tidningen Nära, nr. 2, 2019.

2019-02-09 03:15 #0 av: Tarotstollan

Blev glad när jag såg att senaste numret av Nära skulle ha artiklar om Tarot med.
Det var tre personer som talade lite om hur de använde korten och hur korten  spelade roll i deras liv.
Tyckte artiklarna inte var mycket att hurra för och dessutom hade de en  artikel för hur det går till när man ringer till en tarotlinje och vad man kan förvänta sig och vilka rättigheter man har där.
Några kort från fyra olika lekar visas, tyvärr samma fel som oftast begås när de inte kontrollerar vad de trycker.
En orakellek benämns som tarotlek och bara en lek har de skrivit ut vad den heter och det är fel namn.
Vilket är irriterande, om det nu skulle vara så att någon vill köpa just den leken på bilden och det sen visar sig vara en helt annan lek.

Här kan man se lite om vad som finns med mera i tidningen:
http://www.tidningennara.se/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-02-09 10:06 #1 av: Amandla

Hoppsan! Skriv till dem och påpeka vikten av att ta reda på fakta innan de skriver en artikel. Det borde vara första regeln för en journalist/skribent Galen

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2019-02-09 22:29 #2 av: Tarotstollan

Jag har för mig att vi diskuterade det i en annan tråd för många år sedan och någon medlem hade e-mailat dem om fakta fel redan då.
Det tog väl några månader men sedan kom det en rättelse i senare nummer men då var ju det redan överspelat för oss som var intresserade av tarot.
Jag känner att det är lika dant nu, bryr de sig inte när de skriver artikeln så lär de ju inte bry sig nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.