Annons:
Etiketttolkningar
Läst 944 ggr
Anngerd
2018-10-28 23:31

Upp och nervänt kort

Hej! Hur skulle ni tolka 5 mynt som ligger upp och ner. Det var inte meningen att jag skulle ha med upp och nedvända kort. Trodde inte jag hade något kort som låg åt det håller.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tarotstollan
2018-10-29 05:36
#2

Det brukar ju sägas att upp och nedvända kort visar på motsatsen av vad det betyder rättvänt.
5 i Mynt är ju ett kort som (lite beroende på vilken lek man använder och hur det är avbildat) är väldigt ledsamt och tragiskt.
Att du då får upp det nedvänt visar då på en positiv utgång.

En annan sak är ju att om du inte vill ha upp och ner vända kort, så bara vänd på det.
Jag använder aldrig upp och ner vända kort och skulle det råka vara så att något kort ändå är det, så vänder jag bara på det så fort jag ser det.
Det är ju inte korten som skall styra våra liv, utan visa på våra möjligheter och utvecklingar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-10-29 09:48
#3

Jag har lärt mig att omvända kort är förstärkta i sin betydelse med några undantag.  Använder korten mycket sällan på det viset utan bara någon enstaka gång och då har jag Ylva Trollstiernas böcker tillhands för hon beskriver det så bra.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-10-30 04:13
#4

#3. Det har jag inte hört innan, är det från Ylvas böcker?
Måste kolla upp det! 👍
Vet du vilken bok det stod i om det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-10-30 09:52
#5

Förmodligen Tarot 78 svar. Finns visst i nytryck:

https://www.bokus.com/bok/9789189374034/tarot-78-svar/


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-10-30 20:37
#6

Tack! Skall kolla det. Det var så länge sedan jag läste hennes böcker så jag har glömt det mesta, det blir väl så när det är så mycket nytt att ta in.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: