Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 883 ggr
Amandla
2018-10-16 18:28

Hur länge har du hållit på med tarot?

Ja som rubriken lyder, hur länge har du hållit på med Tarot? Skriv gärna ett inlägg också och berätta lite, det är så intressant att få veta mer🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
2018-10-16 18:30
#1

Jag började för 22 år sen… jösses vad tiden går. Jag var olyckligt kär och började ringa tarotlinjer för att få lite hopp, och det blev väldigt fort alldeles för dyrt. Då fick jag idén att lära mig Tarot själv, och som av en händelse så kom det en annons i dagstidningen om en kurs i min stad. Jag anmälde mig och på den vägen är det. I början la jag korten mest varenda dag, men det har lugnat sig kraftigt med åren.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-10-16 21:22
#2

Jag kom i kontakt med tarotkorten första gången ca 1974 då jag såg James Bond filmen "Live and let die". Köpte ett par lekar men eftersom jag inte orkade ta tag i det och lära mig, så låg de bara här och "samlade damm"!
Började min första tarotkurs 2007 och även om det redan gått 11 år sedan dess, så ser jag mig fortfarande som en novis. Det finns så mycket att lära sig och hela tiden hittar jag nya saker att ta in. Så det blir varken hackat eller malet som man säger.
Så numera är det mest kort för dagen och någon enstaka läggning om året för att hålla igång det hela.
Däremot att leta, köpa och samla nya lekar är en stor del av mitt Tarot intresse som jag fortfarande tycker är jättekul.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2018-10-17 04:22
#3

Jag köpte min första tarotlek i slutet på 1980-talet i samband med en av mina perioder av andligt sökande. Den var jättefin men vi klickade inte riktigt. Jag spådde på den tiden i vanliga kort och det funkade mycket bättre. För några år sen ärvde jag en tarotlek av en nära släkting, och det är den jag använder nu. De korten talar verkligen till mig!

Jag har kvar min första lek, förresten. Den är ju trots allt väldigt fin.

Magi-cat
2018-10-17 07:31
#4

Jisses vad länge sedan det var nu! 16 år nånting …

Jag kom in på Tarot via en kurs i djurkommunikation där jag träffade en tjej som hade gått en tarotkurs. Jag tyckte först inte det lät särskilt kul eller vettigt att plugga in betydelsen på 78 kort. 😃 
Men jag blev ändå intresserad och ville lära mig själv. Och fann hur fascinerande det var att upptäcka systemet bakom korten, elementen och numerologin och inte minst den djupa symboliken.

Min första lek var Goddess Tarot. Den var lite annorlunda än de andras, men alla tyckte den passade mig. Snart fann jag att det gjorde den. 🙂

Det var en rolig tid på många sätt men nu lägger jag Tarot väldigt sällan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tissa
2018-10-17 10:06
#5

Jag har alltid varit intresserad av Tarot mm, men skaffade mig en kortlek först i våras genom att låna en med bara stora arkanan av min mor. Köpte min egna först i slutet av september… Är i nybörjarfasen för att lära känna mina kort 😏

spiritoffalconer
2018-10-18 16:11
#6

Mindre än ett år . Har haft tarotkortlek i typ 5 år min inte haft orken att sätta 100% då jag har haft ontom tid. Och nu känns allt för tungt ingen lust att gå till jobbet eller göra något . Men lever livet som vanligt ändå och tarvargedag som den kommer . Gör det bästa av allt .

Annons:
Tissetass
2018-10-24 15:00
#7

2-5 år, för jag minns inte när jag köpte Doreen Virtues orakelkort Healing med änglarna. Använder dom väldigt sällan för ofta lyckas jag dra samma jädra kort  på samma plats i läggningen alldeles för många gånger efter varandra (blundar alltid när jag drar mina kort) och det finns väl en gräns för hur många gånger som är tur och sannolikhet men sen blir det ju bara läskigt tycker jag 🤪

Upp till toppen
Annons: