Annons:
Etiketttolkningar
Läst 699 ggr
tokmaja78
2018-09-26 19:08

Svårt att tolka korten!!

När jag lägger kort på mig själv har jag så svårt att tolka korten… Det beror säkert på att jag inte är "neutral" inför mig själv. Är det fler som känner igen detta fenomen?? Men hur gör jag för att lära mig att koppla bort känslor och vara neutral inför mina läggningar? Skulle verkligen behöva kortens hjälp för att få en bra vägledning i mitt liv just nu. Tyvärr finns det ingen i min närhet som lägger Tarot heller så känner mig lite uppgiven just nu.. Har ni något tips eller råd så tas det tacksamt emot.

Annons:
Tarotstollan
2018-09-26 21:53
#1

Hej tokmaja och välkommen hit in!🙂
Du är inte ensam med att känna så och jag vet inte om jag kan ge dig något bra svar på den frågan heller.
Kanske du kunde prova att skriva ner dina frågor innan du drar korten och detta låter kanske extra flummigt ta en docka, kristall eller någon annan sak och använd den som "stand in" för dig själv. Lägg saken framför dig och lägg korten och svara på frågorna som att du lägger för "den" istället för dig själv.
Värt att testa och se om dina tankar blir hjälpta.
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tokmaja78
2018-09-26 22:37
#2

Hej och tack! 😊 Hm det är ju värt ett försök. 😊 Satt faktiskt o funderade på att kontakta Ylva Trollstierna för en läggning. Det är ju hennes böcker jag lärt mig av så det hade varit kul. Men det är svårt att hitta omdöme om henne, men hon om någon borde väl vara bra? Ser att du är väldigt aktiv här så du kanske har hört omdömen om hur hon är som siare. 😊

Tarotstollan
2018-09-26 23:14
#3

Jag är en stor fan av Ylvas böcker också och älskar hur hon förklarar lätt och förståeligt.

Tyvärr vet jag inte alls hur hon är som tolkare, jag har visserligen sett henne tolka på mässor och pratat med henne ganska många gånger men som sagt, inte testat henne själv.
Ser ju på hennes hemsida att hon är efterfrågad och jag har också funderat på att kontakta henne för en läggning men tycker det verkar för dyrt och krångligt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tokmaja78
2018-09-27 19:19
#4

Men när du hört henne tolka andra är hon luddig i svaren eller mer säker. Vissa kan ju ge tre olika budskap av samma kort. Då ger det ju inte. Ja du förstår säkert hur jag menar.. 😊

Tarotstollan
2018-09-27 22:05
#5

Svår fråga…. Hon var ganska snabb på att prata men jag ville ju inte lyssna på andra människors tolkningar, så tyvärr vet jag inte hur hennes tolkningar var och hur mycket de stämde.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: