Annons:
Etikettofftopic
Läst 1107 ggr
Tarotstollan
2018-09-14 03:14

Hur mår ni nu ?

Tycker ni att livet återgått till det vanliga nu efter denna heta sommar?
Var ni glada åt värmen eller blev det för mycket? Saknade ni regnet och den svalka som det gav?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2018-09-14 04:06
#1

De första veckorna i maj var väl relativt ok men sen blev det bara outhärdligt. Kunde inte göra någonting och jag hade planer på saker jag skulle göra under sommaren…

Varenda gång det regnade lite, så stod jag i fönstret och njöt!

Nu är det mesta ok  förutom min trötthet som fortfarande är extra jobbig.
Antar att det blivit så för att jag varit tvungen att helt vända på dygnet och sovit extra dåligt. Lite kan det ju också bero på att det fortfarande är sommartid.
Skall bli intressant och se hur det blir efter vi ställt om klockorna i oktober!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2018-09-14 05:37
#2

Äntligen kan man göra saker. Denna sommaren har Varit jobbig o plågsam. Älskar att ta på mig en tröja innan jag går ut. Tända ljus på kvällen. Men är så trött. Sover ca 10 timmar/ dygn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Aleya
2018-09-14 05:42
#3

Efter flera år (ja ni läste år) av problem. Så vände det för mig kring maj av olika anledningar. Så jag skulle säga att jag mår toppen nu. Värmen var dock plågsam. Men jag är glad att saker är normalare nu

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[NeferNefer]
2018-09-14 06:14
#4

Jag har inte lidit så svårt av värmen. Maken däremot … så han är glad att hösten är här.

Lussan20
2018-09-14 07:03
#5

Det var skönt i april och en bit in i maj. Vi hör till de som inte fick en droppe regn på flera månader. Hunden som är en badkruka gick själv in i duschen varannan timme. Vi letade fläktar , men alla var slut. Man kände sig överhettad hela dygnet. Då första regndropparna kom så fanns ingen svalka i dom, men vi öppnade fönstren bara för att se marken fuktig. Det varade ca 3 minuter.

Träden dog, popplarna utmed gatan blev bruna. När värmen upphörde slog reumatismen till som allra värst. Inget hjälper, värken plågar mig så jag kan inte sova. Vad är värst pest eller kolera?

Nej ingen mer sådan sommar i min smak. Hoppas ni alla repar på er och hittar farten igen…Mvh/WL🌺

Amandla
2018-09-14 09:21
#6

Jag saknar värmen, även om det var lite väl mycket även för mig när det var 30 grader och över. Jag mår alltid bättre när det är varmt, hela min kropp slappnar av. Nu har jag ju turen att ha ett hus som håller värsta värmen borta, så jag hade inga problem att sova för jag hade runt 20 grader i sovrummet i stort sett alla nätter. Gräset torkade inte bort helt, det är massiv lerjord här, och det kom fort tillbaka så snart det hade regnat bara lite. Träden börjar gulna först nu.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tissa
2018-09-14 09:22
#7

Har haft en skön sommar då min kropp har varit näst intill värkfri. Klart det har varit för varmt att jobba hårt och vår gräsmatta behöver vård då den fläckvis inte klarade sig. Nu när hösten är här börjar myset med alla levande ljus och soffhäng med en bra serie och stora tekoppen 😏 Nackdelar är att värken är tillbaka och jag är otroligt trött. Önskar er alla en fortsatt fin höst

Lussan20
2018-09-14 09:29
#8

Usch vi med värk som aldrig får njuta fullt ut. Jag började med Kortison idag, hoppas på lite lindring nu. Jag har svårt för mörkret i okt, nov, dec, jan. Men älskar julen så man har lite att se fram emot! Värk tar ork, kraft, lust och glädje ifrån oss. Nu önskar jag att ni alla får lite lugnare i kroppen…Styrkekram från WL❤️

Diana The Celt
2018-09-14 10:05
#9

Sommar i all ära men denna var riktigt plågsam.. 

Vårt hus var nästan konstant 30 grader inomhus :/ Vi hade fläkten igång och vädrade varje kväll men fortfarande var det för varmt att sova bra. Tidigt fick vi problem med grundvattnet som minskade. Vet inte hur det var för er men hos oss fick vi ingen regn på veckor i sträck :/ 
Vi fick gula gräsmattor och ett tag var det kris vad gäller betesmark för boskap. 
Bönderna fick åka norrupp för att handla in hö och det var en lång kö för nödslakt :/ 

Jag älskar verkligen våren och sommaren men det var så illa för djuren här :(

Upp till toppen
Annons: