Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 369 ggr
Tarotstollan
9/10/18, 5:43 AM

Godmorgon 10 September, 2018.

Kolmörkt, lätt regn och 13,6 grader.
En vanlig måndag som antagligen kommer att gå i slöhetens tecken om jag inte lyckas hitta lite ork i någon hörna.😉
Skulle behöva städa…..

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
9/10/18, 4:00 PM
#1

Godmorgon höll jag på att skriva, fast det är ju långt in på eftermiddagen. Känns som att jag har en redig baksmälla ungefär, är fruktansvärt trött efter gårdagen. Jobbade i en vallokal som vanligt, vi hade fullt upp hela dagen och jag var hemma vid ettsnåret. Sen sov jag elva timmar 😴Kan säga att jag inte gjort många knop sen jag vaknade…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
9/10/18, 9:42 PM
#2

Oj, ja det var ett långt arbetspass. Förstår att du var trött, så skönt att du fick sova så länge.👍
Ja, det blev en stor valrysare och ännu är det långt kvar till att allt är utrett och de vet hur de skall styra Sverige. Hoppas självklart på att demokratin får fortsätta att styra!
Vet ju inte om det var likadant överallt men i vårt valdistrikt var det ovanligt många som hade röstat enligt de som satt därnere. Det såg jag också i boken när de prickade av mig. Jag var nere vid 17. 30 och då var nästan sidorna helt avbokade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
9/10/18, 11:09 PM
#3

Lång dag var det, vi började kl 7. Men vi hade ju raster förstås, flera timmar sammanlagt. Mitt distrikt hade runt 87 % röstdeltagande vilket är ganska bra. Visst var det många som förtidsröstat, men det gör att man har mer jobb på valdagen med att granska och pricka av alla förtidsröster, och när röstningen stänger ska man plocka ur alla innerkuvert och sortera dem, bara det tog oss en dryg timme. Som tur var kunde vi ringa in ett par extra rösträknare, annars hade jag inte varit hemma förräns kanske vid 2-3 nånstans.

Jag tror  att det  är många nu som fått ett uppvaknande om att demokrati är en färskvara och inget man kan ta för givet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: