Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 662 ggr
Tarotstollan
2018-09-03 05:55

Din första tarotlek?

Berätta om din första tarotlek?👍

Har du den kvar? Använder du den fortfarande?
Varför valde du den? Känns den speciell eftersom det är din första?
Något speciellt du vill berätta om leken?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2018-09-03 06:14
#1

Min första tarotlek heter "Tarot of the Cat People" och skickades efter från Vattumannen redan 1992. Den kom i december och kostade ungefär 100 :- mindre än vad den kostar idag.

Jag har använt den i 1 år men numera ligger den i högen av de lekar jag arbetat med, tyvärr inte så många.

I katalogen jag fick, så fanns bara svartvita bilder så det var inte lätt att se hur lekarna såg ut.
Kan väl säga att jag köpte den på vinst och förlust för att det var den enda leken som hade både katter i namnet och på korten. Vilket jag då trodde skulle vara ett säkert köp, eftersom jag gillar katter.

Det är klart att den känns speciell eftersom det är den allra första!Tyvärr, tror jag inte att jag kommer att arbeta så mycket mer med den, eftersom jag känner att jag måste studera folkslagen och deras värld som representerar de olika sviterna mycket mera än jag har lust.

Det är en typiskt 70 -80 tals lek med höga och stora hårfrisyrer och i dagens läge ganska så omodern.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-09-03 10:04
#2

Min första var Aleister Crowleys Thoth Tarot. Jag valde den för att bilderna tilltalade mig, jag var helt oerfaren. Fick ju rådet i affären jag var i att istället välja en nybörjarlek, men si jag blir alltid tvärsemot när någon tycker att jag ska "göra  som alla andra" 🤪

Jag använde leken flitigt under ett par år, de åren var omtumlande på många sätt och energierna kändes som att de lagrades i leken. När jag senare köpte nästa lek så valde jag att bränna den första, den kändes helt omöjlig att använda och den var väldigt sliten så att ge bort den var inget alternativ. 

Men jag har kvar boken till Thoth Tarot, det är väldigt fina affirmationer till varje kort och ibland använder jag boken istället för att dra kort. Slå upp boken på ett ställe som känns bra och läs vad som står 🙂Så gör jag även med mitt symbollexikon, det fungerar fint det med.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
2018-09-03 18:31
#3

Min första är samma som Tarotstollans, Tarot of the Cat People. Bilderna är mycket tilltalande, men tyvärr talar inte kortleken med mig. Jag måste använda mig av boken om jag ska använda den.

Tissa
2018-09-05 07:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min första och enda "lånar" jag av min mor. Bara stora arkanan. Får använda boken mycket. Har haft den i ca 6 månader. Hoppas att träning ger resultat 😏

[NeferNefer]
2018-09-05 08:54
#5

Tissa: av det lilla jag har sett hittills tycker jag att du är mycket duktig 🌺

Upp till toppen
Annons: