Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken

Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tarotleken

Jag är rädd och har full respekt för Tarotkort

2018-09-02 08:17 #0 av: videofotografen

För flera år sedan köpte jag en Tarotlek. Någon månad senare satt jag och min fru i köket och jag sade mer på skämt/allvar - dra ett kort så visar kortet din framtid. Hon drog ett kort - DEATH.  Förskräckt

Ett halvår senare får hon det chockerande besked av sin läkare att hon fått livmoderhalscancer. 3 invärtes strålningar och 30 utvärtes strålningar senare anser läkaren att hon är friskförklarad.

Ett  knappt år senare upptäcker jag en liten liten knöl på hennes hals. Efter skiktröntgen upptäcker läkaren småcystor ända från livmodern upp till sköldkörteln. Cellgifter sätts in. Fem månader senare orkar inte kroppen mer utan det blir begravning - 34 år hann hon bli.  Förskräckt

Tarotleken har jag inte öppnat sen dess. Förskräckt

Anmäl
2018-09-02 23:45 #1 av: Tarotstollan

Beklagar din förlust!
Det var en fruktansvärd sak som hände men inte hade det med tarotkorten att göra. De är bara bilder på papper och styr inte våra liv på det viset, såvida vi inte väljer det.
Som du säkert redan vet, så skapades de första tarotlekarna som sällskapsspel för de rika som sen började använda dem som spåkort.
Så du behöver inte alls vara rädd för dem. Vill du inte ha dem kvar, så sälj dem, släng dem eller bränn dem, det är dit val!
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.