Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Astrologi & Numerologi

Hej. någon med 5+ års erfarenhet?

2018-08-28 01:32 #0 av: Eldverket

Intresserad av ställa lite frågor och byta erfarenheter. 

Anmäl
2018-08-28 02:05 #1 av: Tarotstollan

Jag tror att de flesta som är här inne och skriver regelbundet har minst 5 års erfarenhet av tarot och det är alltid kul att diskutera olika frågor, så fråga på.Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-08-28 20:38 #2 av: Anngerd

Japp, jag har mer än 5 års erfarenhet.

Anmäl
2018-08-28 21:12 #3 av: Eldverket

Tack för svar :) använder ni er av thoth leken eller den klassiska?

Anmäl
2018-08-28 21:16 #4 av: Tarotstollan

Med klassisk menar du Marseille leken eller Rider Waite?

Anmäl
2018-08-28 21:23 #5 av: Eldverket

tänkte mer på rider leken.. 

är nyfiken på hur korten kan användas förutom divination och även om nån är duktig eller har nån bra guide för kombinationer av kort eller om det finns ett övergripande system för kombinationer av nummer + element osv. T.ex så följer ju hela kortleken ett mandala som ger en större bild av allt eller vad man ska säga..kanske finns nån liknande intuitiv logos bakom 

Eller måste man lära sig alla kombinationer av arketyper separat (utöver det som kommer intuitivt) eller vad man ska säga

Anmäl
2018-08-28 22:09 #6 av: Tarotstollan

Jag använder Rider kloner men även originalet.
Varje svit har ju sitt element och det är ju fast. Om du menar med nummer t.ex. 2 x Ess eller 4 x Kung osv så har jag en lista jag fick av min lärarinna. De finns nog i vissa tarotböcker men tyvärr kan jag inte säga vilka utan det får man nog leta efter själv.
Det kan ju finnas någon som vet här inne av de som är aktiva.

Anmäl
2018-08-29 11:13 #7 av: Amandla

Ylva Trollsveden kan jag varmt rekommendera, hon har full koll på diverse system. Hon har skrivit många böcker och håller kurser.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2018-08-30 02:27 #8 av: Tarotstollan

Det jag skrev här ovanför om nummerkombinationer kommer från Ylvas bok "Steg för steg."

Anmäl
2018-09-14 04:30 #9 av: Eldverket

Precis sånt, är väl införstådd med elementen och övriga delar av mandalat kring tarot. Dock mer att lära gällande kombinationer.. 

Tack för tipsen!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.