Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 535 ggr
Tarotstollan
2018-08-12 06:48

Godmorgon 12 Augusti, 2018.

Mulet och det har regnat lätt till och från under natten. Det är 10 grader ute och över 23 inomhus, fast det känns som om det vore mera!🤦‍♂️
Inget planerat för dagen, så jag får ta det som det blir.

Ha en bra söndag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2018-08-12 09:43
#1

Det regnar, regnar och regnar, däremellan kommer det lite regn. 14 grader. Känns som höst redan… Det blir nog ett pudelbad eller två idag, never ending story ni vet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
2018-08-12 12:37
#2

Hej

Pudelbad och att göra ingenting är väl tillräckligt en söndag! ❤️

Här är 19 grader, spridda regnskurar och helt grått ute. Sista dagen innan åter i arbete. Känns som att jag varit ledig jättelänge trots att det bara varit 3 veckor. Var iofs ledig 2 veckor tidigare, så det är ju totalt 5 veckor. Har fått mycket gjort och påbörjat här hemma på semestern, och är nöjd med det. Tömt flyttkartonger (inflytt för 3 år sen), rensat ogräs och förbereder för att anlägga gräsmatta på tomten, köpt en bokhylla som levereras nästa vecka, varit och fikat med maken ett par gånger, varit ute med hela familjen på restaurangmiddag ett par gånger (kinamat och grekiskt, mums). Igår gjorde jag ett litet stenaltare i skogskanten där jag brukar sitta och filosofera på kvällarna. 

I morgon börjar arbetsveckan med att nyanställd ska tas emot och introduceras i arbetsgruppen och arbetsuppgifterna. Kanske inte det smartaste att planera in den första dagen? 

Idag så tänker jag se till att göra lite mindfulness/yoga och städa lite så veckan som kommer får en bra start. Och kanske jag åker till jobbet  och hämtar PUK koden till min jobbmobil? Lyckades låsa den första semesterdagen efter uppdatering och inte så vaket tillstånd när jag skulle låsa upp efter det….

 
 

Amandla
2018-08-12 14:26
#3

Städning och rensning här också, jag har äntligen tagit itu med hundrummet. Var alldeles för många saker som inte hörde hemma där, och jag vill inte ha ett skrotrum utan ett både praktiskt och fint rum att vara i när jag klipper hundarna och pysslar med dem. En gammal Billy-hörnhylla har just åkt härifrån, jag fick den såld illa kvickt via fb 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-08-12 22:12
#4

Vad duktiga ni är som orkar städa och röja! 👍
Önskar att jag också hade ork och lust att ta tag i all bråte som ligger här. För ju längre det får ligga desto mera blir det ju i högarna.😕
Får hoppas att orken kommer tillbaka nu när det blivit svalare och att kroppen återhämtat sig efter värmechocken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-08-13 10:25
#5

Jag  har lärt mig under åren att hurpass mycket energi jag har går i perioder och sannerligen inte alltid påverkas av yttre faktorer. Ibland är jag piggare och ibland är jag tröttare, med ibland menar jag allt ifrån timme till timme och över hela skalan till år. Men det är jag det, hoppas du mår bättre mycket snart!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: