Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1397 ggr
Four
7/19/18, 11:04 PM

Varma händer?

Låter säkert konstigt detta. Jag fick hem min första lek idag. Aldrig hållt i en förut. Har tittat igenom den och känt på den. Känner en sån vödnad inför den. Trodde jag inte. Satte mig iaf i sängen och tänkte titta på korten, känna av dom innan jag läste bokens tolkning. Läst att man gör så 😁. Så jag gjorde det som kändes bra. Tog upp kortet. Tittade på det. La det mellan mina handflator och blundade. Och det är där det blir konstigt. Kortet eller mina händer blir varma. Känner fortfarande värmen i mina händer fast jag lagt undan dom. Vad hände? Är det så enkelt så att min kroppsvärme värmde upp kortet? Logisk förklaring. Eller ville dom hjälpa mig med min tolkning? Som sagt. Jag har aldrig hållt i en lek förut så jag är helt ny på detta.

Annons:
Tarotstollan
7/20/18, 12:15 AM
#1

Ingen aning ärligt talat men det låter ju som en bra första kontakt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
7/20/18, 9:59 AM
#2

Jag tolkar det som att det är din intuition som drar igång. Testa att dra ett kort och lägg det med baksidan upp på ett bord, lägg handen på och känn efter vad du får in, känslor, bilder, ord… Vänd på  kortet och se om du träffat rätt 🙂Måste inte vara kortets namn eller så, utan titta på alla små detaljer och kolla gärna även i en bok eller häftet som förhoppningsvis följde med kortleken.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Four
7/21/18, 8:21 PM
#3

Det ska jag prova. Tack =) Känns som att det kanske är det. I morse när jag inte var helt vaken var korten kalla, men jag kunde inte tänka ordentligt heller.  La undan dom och på em var dom var dom varma igen.

Upp till toppen
Annons: