Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1362 ggr
Tarotstollan
2018-07-19 05:19

Godmorgon 19 Juli, 2018.

Känns som jag befinner mig i Amazonas, fuktig klibbig värme. Hade hoppats så på regnet och åskan som de lovade igår, ja regn kom det och åskan hörde jag mullra långt bort åt Göteborgs hållet men här hände inget!😕

Sitter här och kämpar med mina räkningar och senare skall jag mot min vilja ge mig ut och handla!😉

Ha en bra torsdag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
flocken
2018-07-19 05:59
#1

Uppe tidigt. Funderar på om jag ska gå ut m hunden. Är flera dagar sedan. Men han är påverkad av värmen o haft diarré. Inatt ska han sova hos min kusin o hennes hund. Så han borde nog vila innan. Jag ska på konsert. G.E.S i Borgholms slottsruin

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

spiritoffalconer
2018-07-19 06:29
#2

Godmorgon.

Amandla
2018-07-19 10:13
#3

Flocken, stackars vovven. Mina är inte påverkade av värmen alls, vad jag kan se, de vill ofta ligga på mig trots värmen. Den ena ska helst ligga ända uppe under min haka, och en pälshalsduk som håller 38,5 graders värme är ju preciiiis vad jag behöver just nu 🤪😂

Här kom det guskelov en hel del regn under kvällen igår och natten, det är mycket svalare och skönare.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
flocken
2018-07-19 11:41
#4

Amandla, ja han är riktigt påverkad. Han dricker iaf. Äter ibland. Han som är matglad. Fryser in mat i vatten så det blir stora isklampar som han tuggar i sig. Sköljer honom i duschen. Idag kom han faktiskt innan 7 o ville ut. Iväg o busade men tog inte lång stund innan han flåsade o fick bakom mig. Sen på vintern under -5 Fryser han så han skakar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Amandla
2018-07-19 15:06
#5

Usch, låter jobbigt. Har du testat kylväst på honom? Såg häromdagen att det finns västar för hundar av silverduk, kan också vara värt att prova.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-07-19 22:49
#6

Finns det kylvästar och täcken för människor?😉
Funderar på om det skulle vara något att satsa på för mig!🥵🤦‍♂️
Var tvungen att gå ut tidigare än jag egentligen ville, för den ena affären jag skulle till stänger redan 18 och eftersom jag dessutom hade flera ärenden tyckte jag det var lika bra att göra allt när jag ändå var ute, så jag kan vila sen.
Fy 17 vad varmt det var och så behöva gå på gator hela tiden.🤪
Jag klarade mig hem men det kändes som att jag släpade mig fram det sista.😓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2018-07-19 23:17
#7

Jodå, Stollan, det finns kylgrejor för människor också! Här är några exempel, bläddra ner lite, det är blandat med saker för folk och hundar.

https://www.hansesgarden.se/kylprodukter/

https://csigora.com/produkter/kylprodukter/

Ett enkelt och billigt alternativ: https://www.4dogs.se/halsa-hygien/hygien/kyl-torkdukar/kylduk men förvara den _inte_ blöt i burken för den luktar äckligt väldigt fort. Jag låter min torka istället, när jag ska använda den lägger jag den i kallt vatten en stund. Sen håller den kylan i flera timmar! Enda nackdelen är att den är ju fuktig, men den ger en skön kyla.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-07-19 23:43
#8

Det hade varit skönt med en kylmadrass i sängen!😉 Kan tänka mig de där handledsbanden, de skulle jag ha råd att köpa också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2018-07-20 06:32
#9

Jag har tittat på sånt. Men pga hans ptsd så är han svår att ta på något " nytt och ovanligt". Även den blöta handduken var läskig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Amandla
2018-07-20 09:56
#10

flocken, kanske han kan klara en kyldyna på golvet? Då kan han välja själv ifall han vill ligga på den.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: