Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 1764 ggr
leemland
2018-06-23 15:07

The Winged enchantment oracle deck

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Har någon erfarenhet eller avnvänder sig av the winged enchantment oracle deck?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Tarotstollan
2018-06-25 03:29
#1

Jag har den men har inte arbetat med den. Köpte den väl mest för att jag gillar konstnärinnans sätt att måla och bilderna i leken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2018-06-30 22:12
#2

Har inte heller nån erfarenhet av den leken. Men orakellekar brukar jag använda på så sätt att jag kanske stillar mig, ställer en fråga jag önskar vägledning i och drar ett kort. Ser och läser på kortet för vägledning i min fråga. Men oftast har jag inte ens en fråga utan bara tar emot vad leken har ett säga mig. 

Man kan dra ett kort varje morgon som dagens "stöd"

Vad tänkte du att du skulle ha leken till när du köpte den?

 
 

leemland
2018-07-02 11:05
#3

Tack för era svar!  🙂

#2 Tror de va att jag verkligen ville ha en orakelkortlek och så föll jag för bilderna 😛 Och jag gillar fortfarande bilderna. Men förklaringarna om vad bilderna betyder är så sjukt svåra! 😐 Och de avslutas med en kort liten dikt … 
Så det va därför jag tänkte höra här om någon använde dom.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
2018-07-02 22:14
#4

Jag letade runt lite och hittade det här, det visar lite hur författaren tänker om fåglarna och korten:

http://tarotnotes-majorandminor.blogspot.com/2015/04/review-winged-enchangment-oracle-deck.html

Sök vidare om korten, så kanske du kan hitta mera svar till det du vill veta.
Fascinerande i vilket fall som helst!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
2018-08-02 16:38
#5

#4 Tack snälla!  Ska läsa direkt 🌺

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

fridelfina
2018-08-08 23:27
#6

Åh, följde länken och läste om Crow. Det är ju en jättefin lek och vägledning! 

Mitt tips är att dra ett kort, läs på det och titta på bilden. Sätt dig och filosofera över vad du känner (meditera en stund om det känns bra). Läs i boken och fortsätt filosofera över vad du läst, vad för känslor som väcks. Hade du en fråga från början, fundera på hur den relaterar till det du läser/känner. När du är klar och det känns bra, ta med dig känslan/tanken ut i din dag. Jag brukar ibland ställa upp kortet så att jag kan se det under dagen och sen på kvällen kan man fundera lite på om kortet "gav nåt" i frågan eller dagen som varit? Tacka kortet/leken/universum (eller vad du vill, kanske bara dig själv?) för vägledningen.

 
 

Annons:
Upp till toppen
Annons: