Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 826 ggr
Tarotstollan
2018-06-01 01:09

Månadens kort Juni 2018.

Var med och dra kort och se hur månaden Juni blir för dig!
Använd hela tarotleken eller bara Stora Arkanan, dela gärna med dig om vilket / vilka kort du drog. I slutet av månaden gör vi en resumé och ser om det stämde.Glad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2018-06-01 01:45
#1

Denna månaden råkade jag dra 2 kort ur Stora Arkanan. Det blev Döden och Eremiten.

Jag tolkar det som att jag borde utnyttja min tid och se till att komma till ett någorlunda bra avslut med så mycket som möjligt, av det jag lagt på hög och dragits med länge.
Bara för att jag skall känna mig friare och kunna börja på nya saker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2018-06-01 07:22
#2

Jag fortsätter på svärdstemat. Det blev 3 svärd för mig. De vanliga tolkningarna handlar om sorg, separation och svek men jag tolkar inte alls mitt kort på det viset. När jag tolkar tarotkort ser jag på korten vad de vill säga mig, och nu säger mitt 3 i svärd att juni för min del handlar om att lyckas med saker, att allt ordnar upp sig.

(Jag har bara en enda tarotlek som talar till mig på det här viset, för de andra måste jag använda boken).

Tarotstollan
2018-06-01 14:32
#3

Härligt när det känns så!👍Vilken lek arbetar du med?

Själv använder jag Harmonious  detta året och det är ingen lätt lek. Dels är bilderna ganska små eftersom det är först en vit kant runt och sen en blomster bård till runt bilden. Sen är bilderna fulla med små detaljer och ännu mera blommor, så ibland får jag använda förstoringsglas för att se ordentligt.
Men jag vill ju använda mina kort som jag köpt, så det är bara att kämpa på!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/harmonious/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2018-06-01 14:40
#4

Kämpa vidare 👍Väldigt vackra kort! 😍

Den lek jag använder, och som talar med mig, har jag ärvt från en nära släkting som gick bort. Det är Silvana Alasias Egyptian Tarots.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/egyptian-tarot/

Tarotstollan
2018-06-01 22:05
#5

Den är fin, jag har orakelkort som ser exakt lika dana ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2018-06-02 09:16
#6

Åh, finns de som orakelkort 😮😍Låter fantastiskt, vad heter den leken?

Annons:
Tarotstollan
2018-06-02 21:41
#7

Misstänker att de kan bli svåra att få tag i men här är en länk:
https://www.amazon.com/Oracle-Pyramids-Gina-Roberto/dp/8883954289
Tur att jag hade asken kvar och kunde söka på ISBN numret. Det står på den sidan också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2018-06-03 09:15
#8

Tack! De fanns inte till salu där men jag får hålla ögonen öppna helt enkelt. Nu vet jag ju i alla fall att de finns 🙂

Tarotstollan
2018-07-01 02:59
#9

Drog ju Eremiten och Döden, tja vad skall jag säga…
Det jag skrev om i #1. stämmer fortfarande i mitt tänk. Det är bara det att jag skall agera också, inte bara fortsätta planera!😉
Antar att det är bättre att planera, än göra inget?🤔😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2018-07-01 10:04
#10

Mitt kort tolkade jag som att allt ordnade upp sig. Det gjorde det sannerligen, men inte på det sätt jag hade föreställt mig. Nåja, det viktigaste är ju att det gick bra. 👍

Upp till toppen
Annons: