Annons:
Etiketterboktipstidningarövrig-media
Läst 853 ggr
Diana The Celt
2018-05-17 22:53

Tips på bra/pedagogiska tarot böcker

Hej allihopa! :) 

Jag har på sistone blivit väldigt intresserad av att införskaffa böcker inom Tarot för att kunna läsa och fördjupa mig mer i korten. Jag undrar om ni själva har bra böcker som lär ut Tarot hemma och kan rekommendera nån/några? :)

Annons:
Tarotstollan
2018-05-18 02:18
#1

Ylva Trollstiernas böcker är alla skrivna som att hon sitter jämte dig och berättar om korten! Hon skriver som hon pratar.🙂
"Korten på bordet" är den som vi brukar rekommendera att börja med, den är på 303 sidor.
Hon har ju skrivit flera böcker om Tarot, så de kan du komplettera med senare om du vill.

Sen finns det en annan svensk bok som heter Tarot - Den gyllene vishetsläran" av Joakim Helwig & Lars H Holm, Den är väldigt djupgående och handlar om kortens historia, symbolik mm. Den är på 284 sidor.

Vill du ha en rejäl bok att fördjupa dig i på engelska, så har du en praktbok av Benebell Wen som heter "Holistic Tarot", den är på 813 sidor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Diana The Celt
2018-05-22 12:30
#2

Tack för tipsen! 

Sökte på de olika och fastnade direkt för Holistic Tarot! Den verkar suverän och proppfull med info! Hade tänkt plugga lite nu under semestern :P

Tarotstollan
2018-05-22 22:47
#3

Ja, då vet du vad du skall göra i sommar!😃👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: