Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tolkningar

Tarotkedjan 5.

2018-02-19 00:31 #0 av: Tarotstollan

Tarotkedja:

VIKTIGT! 

Det här är INTE en gratis tarotläggning utan för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan!

Denna kedja är tänkt att vara löpande, ingen tidsbegränsning.

Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.

Du får svar på EN fråga som ex Hur ser min dag ut?, Beskriv mig med ett kort, Hur blir min dag på jobbet osv.

Tarotkorten svarar sällan på Ja- eller Nej-frågor så försök att formulera om frågan för ett utförligare svar vilket oftast är intressantare Cool

Tanken är att alla ska kunna vara med, även om du är nybörjare.

Det går till så här:

Den som känner sig manad skriver en blänkare om det i tråden för att anta läggningen och drar sedan ett kort (eller fler om man vill, men inget måste) och skriver sin tolkning i tråden. Står där redan ett namn så får man vänta in nästa fråga. Då är det någon som är på gång att göra läggningen Flört

Personen fortsätter kedjan med att skriva sin fråga efter tolkningen och så fortsätter kedjan.

Obs! Glöm inte skriva ut vilket kort du drar så vi alla kan lära oss av tolkningen! Skriv också gärna vilken lek du använt när du gjort en läggning i kedjan!

Du får vara med hur många gånger du vill, bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-02-19 00:35 #1 av: Tarotstollan

Är det någon som vill starta denna nya kedja med en fråga, så varsågod!Tummen upp

Anmäl
2018-02-19 10:50 #2 av: Amandla

Jag längtar efter något, hur ser utsikterna ut för att det ska bli verklighet i år?

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2018-08-26 05:34 #3 av: Tarotstollan

Eftersom ingen svarat på din fråga på över 6 månader, så gör jag ett försök.

Jag drog Måttfullheten och tolkar det som att du behöver ha ett stort tålamod. Vad det än är du längtar efter, så kommer det att ta längre tid än du kanske räknat med.
Drog ett kort till och det blev 6 i Bägare, det tolkar jag som att du behöver vara snäll mot dig själv och kanske belöna dig med något annat under tiden du längtar efter det du vill ha. Kanske att du belönar någon annan som behöver lite uppmuntran just nu.

Om någon vill lägga kort för mig, så skulle jag gärna vilja veta hur de närmaste månaderna blir.

Anmäl
2018-08-26 08:47 #4 av: [NeferNefer]

Hej Tarotstollan. Det kort du får är X, Lyckohjulet. Du har redan varit med om hjulets gång och vet hur det är. Nu kommer det in krafter i ditt liv som arbetar för att snurra upp hjulet till din fördel igen. Det känns som att det blir tungt till en början men sen snurrar det på av sig själv. Därefter kommer i tur och ordning 3 i bägare, ett litet pengatillskott som kommer att göra stor nytta, VI De älskande vilket antingen visar på passion för en annan person (kan vara nyfunnen gemenskap med en existerande partner eller någon ny) eller något nytt intresse som uppslukar dig totalt, och så slutligen knight of wands som visar på styrka och energi samt kunskap och erfarenhet som du tar med dig när du ger dig in på det du ska ägna dig åt härnäst (vad nu det än blir, men det tror jag är lite beroende på hur utfallet av de tre tidigare korten blir). Sammantaget kan jag säga att det ser spännande ut! Massor med nya energier runt dig framöver! Tummen upp

Min fråga är vad jag ska fokusera på under kommande halvår Blomma

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-08-26 09:12 #5 av: Tarotstollan

#4. Tack Nefer, det låter verkligen positivt och spännande.Tummen upp

Anmäl
2018-08-26 09:38 #6 av: Amandla

Tack Stollan! Minns inte exakt vilken fråga jag ställde, men jag har ett par som känns aktuella för det mesta. 

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2018-09-04 13:35 #7 av: Tissa

@NerferNerfer.
Du får Månen upp och ner(stora arkanan) .
En period av obeslutsamhet är över. Skeendet av växlingar och förändring tar slut. Du kanske byter bostad eller arbete, eller helt enkelt slutar att tänka osammanhängande. Förvirringen om verkliga motiv - dina eller andras - kommer klarna och du kan handla med visshet. Du har mer energi än vad du haft på ett tag och en vishet som du nu till fullo kan ta till dig. Alla dina känslor är mycket tydligare, även de mindre tilltalande. Din kreativitet väcks till liv och du kan börja förverkliga dina drömmar.

Min fråga : Hur ser det ut för mig under hösten?

Anmäl
2018-09-04 17:00 #8 av: [NeferNefer]

Tusen tack, Tissa.Blomma

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2019-08-19 02:23 #9 av: Tarotstollan

Ser att denna tråden helt har fallit i glömska och ingen har tagit upp stafettpinnen på nästan ett år!Ledsen

Så jag får göra ett försök att svara på Tissas fråga, även om det är ett år sedan den ställdes, för nu är ju en ny höst i antagande.

Jag använder Lenormand Tarot leken och kortet jag drog blev: Tornet.
Det du byggt upp måste du antagligen starta om från början och kanske med en helt ny inriktning, det gamla blev inte så bra som du hade planerat.
Du behöver kanske mera information för att kunna bygga upp det du förlorat.
Jag drog ett kort till och det blev: 10 i Mynt.
 Kortet visar på bra ekonomi, så det kanske menar att du skall passa på att skaffa mer information, gå på kurs eller annat som kan utvidga och hjälpa dig med dina planer för framtiden.

Lycka till!Tummen upp

Om någon vill lägga för mig, så är det hur hösten ser ut nu fram igenom?

Anmäl
2019-10-19 17:38 #10 av: Frolly

Vilken fantastiskt rolig tråd!

Jag använde mig av Rider-Waite för dragningen och två kort flög ut samtidigt; 4 i pentagram och 4 i svärd.

Jag tolkar dessa två tillsammans som att du sitter på en hemlighet eller har en åsikt som du känner gör mer skada än nytta att ventilera. Jag får känslan av, med de här två korten tillsammans, att du inte kan se något gott komma ut av att du berättar ”sanningen” utan att du väljer att bida din tid

Eftersom jag är ganska nyfiken så var jag tvungen att dra ett extra kort och fick då 8 i bägare.
Jag får därmed känslan av att du är nöjd med ditt beslut och väljer att släppa ev farhågor på rätt eller fel och lämnar hela spektaklet bakom dig.

Anmäl
2019-10-19 21:46 #11 av: Tarotstollan

Tack, låter som ett bra råd att ta med mig nu när jag har en massa nya människor runt mig. Att välja mina ord noga och inte avslöja för mycket om ens något.Tummen upp

Du glömde skriva din egen fråga!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.