Annons:
Etiketttarotkedja
Läst 2662 ggr
Tarotstollan
2018-02-19 00:31

Tarotkedjan 5.

Tarotkedja:

VIKTIGT! 

Det här är INTE en gratis tarotläggning, utan för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan!

Denna kedja är tänkt att vara löpande, ingen tidsbegränsning.

Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.

Du får svar på EN fråga som ex Hur ser min dag ut?, Beskriv mig med ett kort, Hur blir min dag på jobbet osv.

Tarotkorten svarar sällan på Ja- eller Nej-frågor så försök att formulera om frågan för ett utförligare svar vilket oftast är intressantare Cool

Tanken är att alla ska kunna vara med, även om du är Nybörjare.

Det går till så här:

Den som känner sig manad skriver en blänkare om det i tråden för att anta läggningen och drar sedan ett kort (eller fler om man vill, men inget måste) och skriver sin tolkning i tråden. Står där redan ett namn så får man vänta in nästa fråga. Då är det någon som är på gång att göra läggningen Flört

Personen fortsätter kedjan med att skriva sin fråga efter tolkningen och så fortsätter kedjan.

Obs! Glöm inte skriva ut vilket kort du drar så vi alla kan lära oss av tolkningen! Skriv också gärna vilken lek du använt när du gjort en läggning i kedjan!

Du får vara med hur många gånger du vill, bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarot. Stjärnor. Dagens vägledning. Allmänt om tarot. Lär dig lägga din egen tarot. Historia om tarot. Vad kan tarot göra för dig? Stora Arkanan Lilla Arkanan Hovkorten Olika tarotlekar.
  • Redigerat 2021-08-06 02:51 av Tarotstollan
Annons:
Tarotstollan
2018-02-19 00:35
#1

Är det någon som vill starta denna nya kedja med en fråga, så varsågod!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-02-19 10:50
#2

Jag längtar efter något, hur ser utsikterna ut för att det ska bli verklighet i år?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-08-26 05:34
#3

Eftersom ingen svarat på din fråga på över 6 månader, så gör jag ett försök.

Jag drog Måttfullheten och tolkar det som att du behöver ha ett stort tålamod. Vad det än är du längtar efter, så kommer det att ta längre tid än du kanske räknat med.
Drog ett kort till och det blev 6 i Bägare, det tolkar jag som att du behöver vara snäll mot dig själv och kanske belöna dig med något annat under tiden du längtar efter det du vill ha. Kanske att du belönar någon annan som behöver lite uppmuntran just nu.

Om någon vill lägga kort för mig, så skulle jag gärna vilja veta hur de närmaste månaderna blir.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2018-08-26 08:47
#4

Hej Tarotstollan. Det kort du får är X, Lyckohjulet. Du har redan varit med om hjulets gång och vet hur det är. Nu kommer det in krafter i ditt liv som arbetar för att snurra upp hjulet till din fördel igen. Det känns som att det blir tungt till en början men sen snurrar det på av sig själv. Därefter kommer i tur och ordning 3 i bägare, ett litet pengatillskott som kommer att göra stor nytta, VI De älskande vilket antingen visar på passion för en annan person (kan vara nyfunnen gemenskap med en existerande partner eller någon ny) eller något nytt intresse som uppslukar dig totalt, och så slutligen knight of wands som visar på styrka och energi samt kunskap och erfarenhet som du tar med dig när du ger dig in på det du ska ägna dig åt härnäst (vad nu det än blir, men det tror jag är lite beroende på hur utfallet av de tre tidigare korten blir). Sammantaget kan jag säga att det ser spännande ut! Massor med nya energier runt dig framöver! 👍

Min fråga är vad jag ska fokusera på under kommande halvår 🌺

Tarotstollan
2018-08-26 09:12
#5

#4. Tack Nefer, det låter verkligen positivt och spännande.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-08-26 09:38
#6

Tack Stollan! Minns inte exakt vilken fråga jag ställde, men jag har ett par som känns aktuella för det mesta.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tissa
2018-09-04 13:35
#7

@NerferNerfer. Du får Månen upp och ner(stora arkanan) . En period av obeslutsamhet är över. Skeendet av växlingar och förändring tar slut. Du kanske byter bostad eller arbete, eller helt enkelt slutar att tänka osammanhängande. Förvirringen om verkliga motiv - dina eller andras - kommer klarna och du kan handla med visshet. Du har mer energi än vad du haft på ett tag och en vishet som du nu till fullo kan ta till dig. Alla dina känslor är mycket tydligare, även de mindre tilltalande. Din kreativitet väcks till liv och du kan börja förverkliga dina drömmar. Min fråga : Hur ser det ut för mig under hösten?

[NeferNefer]
2018-09-04 17:00
#8

Tusen tack, Tissa.🌺

Tarotstollan
2019-08-19 02:23
#9

Ser att denna tråden helt har fallit i glömska och ingen har tagit upp stafettpinnen på nästan ett år!😕

Så jag får göra ett försök att svara på Tissas fråga, även om det är ett år sedan den ställdes, för nu är ju en ny höst i antagande.

Jag använder Lenormand Tarot leken och kortet jag drog blev: Tornet.
Det du byggt upp måste du antagligen starta om från början och kanske med en helt ny inriktning, det gamla blev inte så bra som du hade planerat.
Du behöver kanske mera information för att kunna bygga upp det du förlorat.
Jag drog ett kort till och det blev: 10 i Mynt.
 Kortet visar på bra ekonomi, så det kanske menar att du skall passa på att skaffa mer information, gå på kurs eller annat som kan utvidga och hjälpa dig med dina planer för framtiden.

Lycka till!👍

Om någon vill lägga för mig, så är det hur hösten ser ut nu fram igenom?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Frolly
2019-10-19 17:38
#10

Vilken fantastiskt rolig tråd! Jag använde mig av Rider-Waite för dragningen och två kort flög ut samtidigt; 4 i pentagram och 4 i svärd. Jag tolkar dessa två tillsammans som att du sitter på en hemlighet eller har en åsikt som du känner gör mer skada än nytta att ventilera. Jag får känslan av, med de här två korten tillsammans, att du inte kan se något gott komma ut av att du berättar ”sanningen” utan att du väljer att bida din tid Eftersom jag är ganska nyfiken så var jag tvungen att dra ett extra kort och fick då 8 i bägare. Jag får därmed känslan av att du är nöjd med ditt beslut och väljer att släppa ev farhågor på rätt eller fel och lämnar hela spektaklet bakom dig.

Tarotstollan
2019-10-19 21:46
#11

Tack, låter som ett bra råd att ta med mig nu när jag har en massa nya människor runt mig. Att välja mina ord noga och inte avslöja för mycket om ens något.👍

Du glömde skriva din egen fråga!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Frolly
2019-10-20 08:53
#12

Oj då, ja visst ja. Hum hum hum… Vad behöver jag ha lite extra fokus på nu innan året är slut?

Tarotstollan
2021-06-12 01:59
#13

Det var ju ett tag sedan denna tråden var upplagd men nu är den framme igen och är det någon som känner för att sparka igång den, så välkomna!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Christina_46
2021-06-18 21:54
#14

Jag sparkar gärna igång tråden med en fråga. Hur ser min andliga utveckling ut här framöver? 💕💕

Tarotstollan
2021-06-18 22:45
#15

Jag skall göra ett försök att svara dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2021-06-18 23:23
#16

Kortet jag drog blev "Döden".
Tolkar som att antingen kommer det vara som det alltid varit och stå still eller så är det att du behöver ta en paus och fundera på om du skall gå vidare med det du redan kan eller kanske gå någon utvecklingskurs.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2021-06-18 23:28
#17

Min fråga är: Kommer det att bli någon ändring i höst för målar kurserna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Christina_46
2021-06-20 09:46
#18

#16 Tack snälla Tarotstollan 😍 Då får jag se hur jag gör med fler kurser

Tant Grön
2021-08-06 00:46
#19

Tarotstollan drog 2 i brickor förändring. Tror det är något positivt som händer som berikar ditt skapande. 🌺

Min fråga: Varför hör han inte av sig?

Tarotstollan
2021-08-06 02:42
#20

Det låter spännande och positivt. Tack Tant Grön!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Adur
2021-08-09 23:44
#21

Länge sedan jag var in här nu, men jag gör ett försök att svara på Tant Gröns fråga.

Jag valde att lägga två kort, för att få en bild av dynamiken mellan dig och han som inte hör av sig.

Ditt kort blev Världen och hans blev Åtta i svärd. I just den här läggningen vänder kvinnan på Världen-kortet ryggen åt kvinnan som är instängd på svärdskortet.

Min tolkning är att han känner sig instängd och svag men ser dig som väldigt stark och självständig. Det är en obalans. Världen står för fullbordan, fulländan, mognad, klarhet… Någon som har uppnått sitt mål och är på en bra plats i livet.

Åtta i svärd är motsatsen. Det är någon som upplever sig sitta fast, någon som begränsar sig själv och känner sig maktlös. Lite offerkofta. Kan han möjligtvis tro att du har vänt ryggen åt honom och är på väg bort? Att du sitter på makten och är den som bör höra av dig?

Personen på kortet är bunden, försedd med ögonbindel och är instängd mellan vassa svärd. Massor av hinder för att kontakta någon! Visserligen skulle de gå att frigöra sig ifrån ganska enkelt, men det inser inte personen själv. Världen däremot, går rak och stolt åt andra hållet.

Mitt korta svar på frågan blir: Därför att han av någon anledning känner sig begränsad och i underläge.

Om någon vill tolka åt mig, så undrar jag vad jag bör fokusera på härnäst för att utveckla mina tarotkunskaper. :-)

Tant Grön
2021-08-10 00:26
#22

Tack Adur. Så kan det absolut vara, känns som om det är så faktiskt. 🌺

Tarotstollan
2021-09-15 01:46
#23

#21. Adur, eftersom ingen svarat på din fråga så gör jag ett försök att göra det här.
Jag använder Fey Tarot och fick kortet 3 i Bägare och 7 i Stavar.

På det första kortet ser jag 3 älvor som dansar och leker över en bägare.
tolkar som att du skall gå lekfullt fram med dina tarotkort.
Ta och lek med korten, ta dem inte så allvarligt utan se glädjen i dem. Hitta på en historia om det du ser i korten, sortera dem efter färger eller bara lägg ut dem på bordet i olika högar och bara lek…

Självklart skall du ta det allvarligt när du lägger en stjärna men det är inte det du skall göra nu!

På andra kortet ser jag en älva som står och försöker slå bort skuggdjur som ser ut som en korsning av spöken och fladdermöss, bakom honom syns en ovanlig blomster buske.
Tolkar som att du slåss mot saker som du inte riktigt kan se vad det är och varför du slåss mot det, för det är hjärnspöken som man säger.
Tror att du redan är duktig på tarotkort men du vågar inte tro på dig själv.
Så tro på dig själv och dina tolkningar så kommer du att blomma ut med dina kort.

Så mitt råd till dig är att du skall leka med korten, ta reda på mer om dem och framför allt tro på dig själv!🤗
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Adur
2021-09-20 22:24
#24

#23:
Tack snälla! Det är en väldigt träffande tolkning med att den lekfulla inställningen är den bästa ingången, och även att jag liksom envisas med att bekämpa mig själv hela tiden.

Jag har precis skaffat en ny lek, The Light Seer's Tarot, som jag håller på att bekanta mig med och den har en lite mer lättsam framtoning som tilltalar mig!

Tarotstollan
2021-09-20 22:34
#25

Kul att det stämde! Alltid spännande med en ny lek, hoppas att den skall hjälpa dig framåt med dina tolkningar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2021-09-20 22:37
#26

Glömde ju min fråga!
Hur ser hösten/vintern ut framigenom för mig, så där lite allmänt bara?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Ragatans Naturande
2022-07-17 18:19
#29

#26:

Det verkar ha gått lite stiltje i den här tråden. Eftersom jag har fått lite feeling senaste veckan har jag tagit fram min The Good Tarotlek (av Colette Baron-Reid, vars kort är så vackra och talande i sig själva.

Jag drog 6 i vatten, eller om man är mer tratitionell 6 i bägare.

Det känns som att du vandrar längs "memory lane", minns det som varit och de som lämnat oss. Ljuva minnen, som inte hejdar dig, utan snarare får dig att komma vidare, nå nya insikter, en lekfull jakt på något nytt.

Jag är inte världsvan på det här än, utan tränar, trots att jag legat i, i flera år med kurser och självarbete och känner mig för. Så bli inte besviken om du inte får någon känsla. Det är inte dig, det är fel på… Utan det är min läsning. <3

Min fråga till nästa är:

Hur ser det ut på jobbfronten. Finns det något arbete åt mig därute. Vad ska jag titta efter?


Jag ber om ursäkt på förhand, att jag redigerar mina inlägg då och nu. Tack vare min funktionsnedsättning hänger inte fingrarna med alla gånger på tangentbordet, utan det blir ofta stav- /syftningsfel pga borttappade bokstäver.

Jag är född sån här, vad har du för ursäkt? :)
http://www.naturande.com

Tarotstollan
2022-07-18 21:11
#30

Ja, det är verkligen stiltje här inne.

Det stämmer bra att jag lever i det som var och gamla minnen. Det är ju det man bygger vidare på för att komma framåt.

Hoppas att någon ser din fråga och vill svara på den.
Annars kan jag göra ett försök om någon dag om ingen svarar och du vill. Jag är inte särskilt bra på att tolka men man måste ju öva för att lära sig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2022-08-21 03:31
#31

Kom äntligen ihåg denna tråden och drog ett kort för din fråga.

Kortet blev Ess i Bägare.

Kortet visar på en strand med sand där vågorna slår mot stranden, det ligger två snäckor i sanden och ett stort pentagram med ett tassavtryck i, även ett silver mynt ser det ut som med en blomma avbildat inuti.
Myntet är slitet och blekt och blomman syns knappt, tolkar som att tiden har gått eller går innan du kommer att vara där du vill vara.
Även snäckor behöver lång tid på sig att växa så här stora, så tiden går och du får nog ha tålamod.
Mycket känslor som kommer upp till ytan och troligtvis något du får arbeta med och det är kanske det som är det viktigaste att du jobbar med att hitta en stabil grund att bygga vidare på.
Det visar på en ny start och att tiden kommer att gå.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2022-09-22 05:18
#32

Glömde ju skriva min fråga. Hoppas någon är intresserad av att testa och lägga för den.

Min fråga är lite allmän bara, hur ser den närmaste tiden ut?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Christina_46
2022-09-26 17:15
#33

#32 Hej Tarotstollan 💕

Jag har övat lite på dig. Jag tog tre kort för din fråga. Det blev så här.

Drottning i Pentagram - Du verkar vara en godhjärtad, omhändertagande människa. Det verkar vara studier i någon form på gång för dig. Det ser så ut. Det ser ut att gå bra, då det är ordning och reda när du gör något.

Fem i Stavar - Någon konflikt ser ut att vara på gång. Eventuellt kan det handla om att någon känner konkurrens gentemot dig.

Tre i Pentagram - Du kommer ändå att bli uppskattad för det du gör av andra. Du kommer att få lön för mödan.

Sammanfattning - Studier verkar vara det primära här, och det ser ut som att du lyckas bra, trots att någon ser snett på dig för vad du kan.

Det var allt. Hoppas att något stämmer här. Kram och ha det bäst 😊

Jag tar gärna emot en allmän läggning av någon.

  • Redigerat 2022-09-26 17:16 av Christina_46
Tarotstollan
2022-09-26 23:16
#34

Tack Christina_46 för att du ville göra en läggning.
Jag fick plocka fram min RW lek för att se korten framför mig.

De enda studierna jag kan ta till mig är en målar helg jag har framför mig i höst, där jag skall testa ett nytt sätt att måla.
I vanliga fall skulle jag nog säga att ordning och reda inte är min melodi men just när det gäller måleriet så är det annorlunda.

Den enda konflikten som jag just nu kan förstå är väl om någon inte tycker jag skall gå på denna kursen och priset på den.

Är ju ganska enkelriktad just nu i mitt tänk, så det enda jag kan tänka mig av det som skall lyckas är att de andra kursdeltagarna och ledaren gillar det jag skall göra.

Men vem vet, det hinner ju hända mycket på kort tid, så det är väl bara att vänta och se vilket det gäller och vad som händer.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Christina_46
2022-09-27 12:17
#35

#34 Tack Tarotstollan för din feedback 💕

Tarotstollan
2023-02-21 01:10
#36

#33. Oj, ser nu att ingen svarade på din fråga. Det är verkligen stiltje här inne nu för tiden.
Ser att det var ett tag sedan du var inloggad men hoppas att du loggar in någon gång och ser svaret.

Jag använder The Goddess Tarot. Valde kort 33 eftersom ditt inlägg hade det numret.
Kortet som kom upp är Prinsessa i Bägare.

En ung kvinna står vid en strand och dricker ur en mugg, hon är klädd i en vit skir klänning med vita blommor på och hon har även ett vitt diadem på sig.
Hon står med sidan mot havet och verkar helt koncentrerad på muggen och dess innehåll. Det går att se den motsatta mörka stranden och det ser ut att vara kala kullar eller klippor.
Bakom henne kan man se månskäran som är i avtagande.

Jag tolkar som att något nytt är på väg men känslorna är överväldigande och du behöver tid på dig, att känna in om detta nya är det du innerst inne vill.
Du känner inte att du bara vill kasta dig ut i detta nya, utan du vill kunna njuta av detta i din egen takt.
Eftersom månen är i avtagande känns det som att det är något ultimatum med tiden men du bryr dig inte, detta nya är något som får ta den tid det tar. Du vill vara i harmoni med dig själv innan du tar ett beslut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2023-02-21 01:14
#37

Min fråga är bara om någon kan se eller känna in något allmänt om min framtid?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Christina_46
2023-02-23 19:55
#38

#36 Tack så jättemycket Tarotstollan för din läggning. Ja andevärlden har pockat på om att jag ska jobba mer medialt. Att jag skulle kunna ge medial vägledning till de som behöver det. Men jag tar det lite pö om pö med det. ❤

Tarotstollan
2023-02-23 20:25
#39

Tack för din återkoppling. Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Moon AppleGrey
2023-03-03 19:36
#40

#37: Ha åtanke att detta är min första läggning för någon annan. 🙂

Använder Dragon Tarot.

Drog först Wheel of Fortune in reverse, och sedan efter att ha blandat om leken igen så drog jag två kort samtidigt: Stjärnan/The Star, och Kejsaren/The Emperor in reverse.

Vid första anblicken av det uppochnedvända hjulet så indikerar det svårigheter/misslyckande.

Men då till den delen som verkar mest väsentlig, Stjärnan och kejsaren.

Stjärnans placering var centralt, medan kejsaren in reverse var placerad i bakgrunden på bordet, vilket jag tolkar som att det kan komma nya möjligheter i din närmaste framtid men att det inte kommer utan viss ansträngning från din sida.

Ljus framtidsutsikt men kanske en påminnelse om ansvarsåtagande, dvs inte förlita sig allt för mycket på att allt löser sig självt, och precis som drakägget är skört så kan nya projekt vara instabila om man inte vårdar dem ömt.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
2023-03-03 19:39
#41

Min fråga är de funderingar jag har haft under veckan rörande sådant ingen kan göra något åt, hur ska jag tackla dem?


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 2023-03-03 19:39 av Moon AppleGrey
Annons:
Tarotstollan
2023-03-04 19:01
#42

#40. Ja, hjulet är intressant. Har själv problem med att tolka det då det ser annorlunda ut i varje lek. Jag tolkar bara rättvända kort men ser det negativa i dem ändå.
Och visst visar det rätt med svårigheter och misslyckanden, det har varit så länge nu.
Och de andra korten stämmer säkert också, det hänger ju på mig själv om jag skall kunna komma vidare med mitt liv och problemen, bara att kämpa på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Moon AppleGrey
2023-03-04 19:33
#43

#42: vet inte om det framgick men jag drog de två korten samtidigt, och stjärnans kort hamnade centralt/mitt framför mig, medan kejsaren låg lite längre bort.
Ibland svårt att uttrycka mina tankar i ord. 😅

Ja, jag håller med dig om det sista också. 🙂


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Tarotstollan
2023-03-04 20:04
#44

Jo, jag läste det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Moon AppleGrey
2023-03-04 20:05
#45

#44: okej, vad bra. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Tarotstollan
2023-05-28 06:09
#46

#41. Ser att ingen svarade på din fråga och tiden har ju runnit iväg, så du kanske vill fråga något annat istället?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Moon AppleGrey
2023-05-28 06:16
#47

#46: får fundera lite grann på vad annat att fråga om.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
2023-06-01 10:41
#48

#46: vet inte vad jag ska fråga om, så en allmän läggning skulle vara roligt. 🙂


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
PiganX
2023-06-15 13:51
#49

#48: Som en allmän läggning valde jag att ge dig ett ljus/skuggbudskap. Korten jag dragit är från tarotleken ”ljusbärarens tarot” 🤗

Ljusbudskap - 10 i svärd
Den största möjligheten till ljus i den här situationen är genom att avsluta något som du nu börjar inse behöver få ett avslut. Det kan handla om att släppa en dröm som inte kan bli verklighet, att gå vidare från en relation, eller byta bana i din yrkeskarriär. Din kropp och själ har en inneboende läkningsförmåga, och det svåra du går igenom nu kommer att övergå till känslor av nyfikenhet, glädje och inspiration. Det här är en möjlighet för dig att uppleva mer ljus än du någonsin upplevt tidigare. Var öppen för kärlek och glädje medan du bearbetar avslutet. Du läker varje dag.

Skuggbudskap - Kejsaren
Den största möjligheten att läka skuggan i den här situationen är genom att försöka släppa behovet av att ha kontroll över situationen, och försöka känna mer acceptans. Acceptera att du inte kan kontrollera allt som sker, och lita på att universum har en plan och att det kommer att ordna sig för dig, även om det inte blev på det sättet du hade tänkt dig.

Min fråga till nästa person: Hur ser året ut gällande bostad/hem?

Moon AppleGrey
2023-06-17 02:52
#50

#49: tack så mycket. 😊

Hmm,jag är nästan klar med min körkortsutbildning. Är dags att boka teoriprov och sådär, och det har känts lite vemodigt.
Alltså det är naturligtvis roligt och så, men tar allitd emot lite att avsluta något man är van vid.
Så känns som att det skulle kunna handla om det.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Tarotstollan
2023-07-12 00:35
#51

#49. PiganX. Gör ett försök att svara på din fråga.
Drog 4 i Bägare från Goddess Tarot.

En ung kvinna sitter på gräset under ett träd och mediterar eller kanske sover.
Bakom henne är månen kommande och den lyser över ett vatten kan inte säga om det är ett hav eller sjö, stranden på andra sidan syns och den verkar vara kal.

Framför henne står 3 Bägare efter varandra och den 4:de Bägaren står vid andra sidan av henne.

Jag funderar på om hon druckit ur den ena Bägaren och nu funderar på om hon skall dricka de andra också eller vänta.

Jag tolkar som att hennes väntan och avslappning är det viktiga här.

Att det pekar på att det kanske är bäst att vänta och se vad framtiden har att bjuda på, det finns flera förslag för dig i framtiden. Så rusa inte iväg och ta det första förslaget som kommer i din väg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
2023-07-12 13:41
#52

#51 Tack Tarotstollan för ditt fina budskap. Jag bor i lägenhet nu och längtar efter att få flytta till hus igen. Men jag har precis den tanken, att jag (trots att det finns väldigt få hus till salu här varje år) försöker vänta på det huset som känns rätt i hjärtat när jag ser det, och inte köpa första bästa. 😊 Har du någon fråga till nästa person i kedjan?

Tarotstollan
2023-07-13 00:33
#53

Oj, det glömde jag!

Allmänt om hur hösten kommer att bli?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: