Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1018 ggr
grugnina
2017-11-06 18:01

Ny på Tarotkort, men behöver lite hjälp på traven

Hej alla!

Har verkligen hittat mig i Tarot, känner en harmoni och lugn när jag lägger men tycker det kan vara svårt att tolka en del kort så skulle vilja ha lite hjälp :) 

1. Går ni på intuition eller vad som står om korten? Hittios har jag bara tolkat fritt från vad jag ser på korten.

2. Gör ni något speciellt den stunden? t.ex har ljus med mera? 

3. Hur renar man kortleken och hur ofta ska man göra det? 

4. Har ni tips på en bra "nybörjar" kortlek? 

Andra tips mottages gärna då jag känner att det hjälper så mycket mot min ångest och vill utveckla mig :) Alla tips till en nybörjare

Annons:
Tarotstollan
2017-11-06 20:29
#1

Hej grugnina! 👋

1. Jag personligen tittar på korten och går efter vad som finns på bilden, genom de bilderna kommer det upp tankar och andra bilder som jag läser in i betydelsen. Även livserfarenheten spelar ju roll i detta.

2. Jag använder oftast inget speciellt, ibland kan jag lägga ut en duk innan jag lägger upp korten, någon gång kanske någon sten, tänder rökelse eller så.

3. Du behöver inte rena leken, det är en myt som följer med i alla andra tarotmyter. Vill du så finns det många olika sätt, sol- och fullmåne ljus, rökelse, salt, sortera korten i ordning mm. Sök här inne i trådarna så lär du hitta många olika svar.

4. För det första så beror det ju på vilket tarotsystem du följer Marseille, Thoth eller den vanligaste Raider kortsystem.
Den klassiska Raider-Waite brukar ju rekommenderas till Nybörjare och sen har du bl.a. Hanson-Roberts Tarot, Wheel of the year Tarot, Connolly Tarot, Cosmic Tarot, Fenestra Tarot mm.

Välj den leken som du dras till, som har färg, mönster och form som du gillar, bilder på alla kort och som bara känns rätt helt enkelt.👍
Du kan söka inne på våra trådar bl.a. inne på "Tarotleken" kommer du att hitta många svar på dina frågor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: