Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 837 ggr
Chihiro3
2017-09-27 09:17

Vem ska dra korten i Tarot?

Hej!

Jag är lite fundersam kring det här om vem som ska dra korten när man spår i Tarot. Om mediet har bättre kontakt med sin intuition och med sina guider är det inte då bättre att mediet drar tarotkorten åt den som ska spås? Om en blockerad klient drar korten, vad kan de då säga? Då måste ju utvalet av kort helt bero på slumpen? Eller tänker jag fel här?

Annons:
Amandla
2017-09-27 16:42
#1

Gör det som känns rätt för dig. Vissa låter aldrig andra ta i korten, andra bryr sig inte så mycket om det. Jag går på intuitionen där, det är bara några få människor som får röra mina kort. Lita på att korten alltid blir rätt, även om de faller ur leken så ska de vara med, eller om du känner att du ska ha tre kort till utöver dem du redan lagt. Ungefär så 🙂Det finns  till och med en läggning där man använder alla  korten, man drar dem ett efter ett och säger det man får in…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2017-09-27 21:52
#2

Säger som Amandla, gör det som känns rätt för dig.
Jag har visserligen inte träffat så många som varit intresserade av mina kort men de som velat har fått både titta och använda dem.

Ibland har jag hållit i korten och de pekat vilka kort de velat ha. Ibland har jag eller de dragit korten, det har blivit vilket som känts bäst för stunden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Chihiro3
2017-09-28 12:36
#3

Tusen tack för svar!  Jag följer min instinkt, alltså. Ja, det brukar ju vara det bästa.🙂

Upp till toppen
Annons: