Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 1543 ggr
Tarotstollan
2017-09-18 02:10

Vilken fas är du i just nu?

Hittade en gammal tråd som kunde vara kul att testa. Då kallades den "Testa något Nytt"!
Det finns ett sätt att ta reda på i vilken fas i livet du befinner dig i med hjälp av Stora Arkanan.
Eftersom det gäller en längre period så kan man köra den en gång i månaden, två gånger i månaden eller en gång i veckan.
Ett lämpligt sätt är att använda siffror eller nummer som är knutna till oss själva
- t.ex. födelsedagen.
- födelsemånaden.
- telefonnummer de 2 första eller de 2 sista siffrorna.
- gatunummer.
- eller använda sig av sitt eget livsnummer eller själsnummer, det som vi fick fram genom födelsedagen och året.
- eller bara ta ett nummer som känns bra för dig.

Bestäm ditt nummer, är det över 21 lägg ihop siffrorna tills det är under 21.
T.ex. du väljer numret 35, det blir 3 + 5 = 8. Ditt nummer är alltså 8.
Plocka ut Stora Arkanans 22 kort.
Blanda dem väl och räkna korten 1, 2, 3 osv tills du kommer till det nummer du bestämde eller räknade ut innan.
Detta är då det kort som representerar den fas du är inne i just nu.

Så vilket kort fick du? Tycker du att det stämmer?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2017-09-18 02:41
#1

Jag hade svårt att bestämma vilket nummer jag skulle använda, det finns ju en hel del att välja från när man tänker efter!😉

Till slut blev det, det 8:de kortet i den blandade högen och det var Solen! Ärligt talat kan jag inte se det så i livet just nu men antar att det visar på att jag är på rätt väg och att ljuset växer för var dag som går.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2019-12-30 02:35
#2

Kom och tänka på denna tråden, så jag tänkte att jag testar ett kort igen.
Fick Solen igen! 😃Antar att jag skall fortsätta på min resa framåt med positiva tankar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Frolly
2019-12-30 05:14
#3

Här var det Rättvisan som dök upp Och tja…jag är i ett skeende där det är dags att ta ett beslut, något jag har skjutit på allt för länge. Det är alltid motigt att se objektivt på något som ger tillfredsställelse på ett plan men som man vet är helt fel på flera andra plan.

Tarotstollan
2023-09-14 03:34
#4

Hittade den här gamla tråden och gjorde ett nytt försök att se var jag befinner mig numera.
Jag fortsätter att befinna mig uppe i skyn, då jag denna gången fick Stjärnan.

Tolkar som att det finns ljus i tunneln men det är långt kvar tills jag når fram.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: