Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Månadens/Veckans/dagens kort

Dagens tarotkort 3

2017-08-12 15:49 #0 av: Amandla

Vilket kort drar du för dig själv idag? Hur tolkar du det innan och stämde din tolkning när dagen är över? 

Förra tråden: 

http://tarot.ifokus.se/discussions/556cc2a4ce12c44cbe002fd7-dagens-tarotkort-2?discussions-1

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2017-08-12 18:39 #1 av: NeferNefer

Fast mycket av dagen redan har gått drar jag ett kort. 3 i mynt fick jag, och det tolkar jag som att jag har en stabil ekonomi som kommer att stärkas ytterligare med inkomster från ett annat håll.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-08-13 03:46 #2 av: Tarotstollan

Söndagens kort blev Måttfullhet, tolkar det som att jag skall ta det lugnt och inte överdriva med något åt något håll.Skrattar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-08-13 08:02 #3 av: NeferNefer

9 i stavar fick jag. Nu blir det visst lite för mycket för mig igen, men jag ser ut att kunna hantera det. Så bra. Jag är stark och har många resurser och mycket kunskap.

(Om jag får säga det själv CoolSkämtar)

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-08-14 03:41 #4 av: NeferNefer

Ja, det blev lite mycket men det gick ändå. Jag lär mig att säga nej. Glad

För måndagen drog jag XIV Måttfullhet. Balans och lugn. Tålamod.

Anmäl
2017-08-17 02:02 #5 av: Tarotstollan

Torsdagskortet blev Drottning i Svärd. Mitt eget kort och då tolkar jag det som att jag skall ägna mig åt mig själv och se till att jag har en bra dag!Skämtar

Anmäl
2017-08-17 07:55 #6 av: NeferNefer

XIV Måttfullhet igen, plus 4 i svärd. Sammantaget tolkar jag det som "sakta i backarna!". Allt blir bra, men nu ska jag bara stanna upp ett tag. Kompromissa med något, men vad? I alla fall ska jag inte rusa fram med mina planer utan vila upp mig, återhämta mig.

Och det stämmer ju, det jag behöver nu är att vila.

Anmäl
2017-08-18 07:09 #7 av: NeferNefer

9 mynt. Det ser bra ut ekonomiskt, och det låter bara bra för det har jag funderat över ett tag ... Glad

Anmäl
2017-08-21 07:34 #8 av: NeferNefer

XV Djävulen.

Ja, vi får se vad denna dag för med sig. Jag tog ett nytt kort för att förtydliga kortet, och nu fick jag II Översteprästinnan.

Båda två talar om självständighet och en varning om att inte använda krafter i fel syften. Jag ska inte låta andra påverka mig utan lyssna till min egen visdom.

Anmäl
2017-08-22 03:25 #9 av: Tarotstollan

Tisdagens kort blev 8 i Bägare.
Min tolkning är att jag måste försöka hitta nya vägar och nya tankar för att kunna gå vidare.

Anmäl
2017-08-22 08:02 #10 av: NeferNefer

Ho-hum, vilken dramatiskt vecka jag får. Idag fick jag XVI Tornet. Förskräckt

Anmäl
2017-08-23 14:16 #11 av: NeferNefer

Och i sanning blev gårdagen en Tornet-dag ... men nya friska tag! Idag fick jag Bägarknekt. Framåt! Tummen upp

Anmäl
2017-08-24 07:25 #12 av: NeferNefer

Men är det inte lite märkligt hur många kort ur Stora Arkanan jag får på sistone? Nåja, det är en hel del som pågår i mitt liv och jag har mycket att tänka över och processa.

Idag fick jag hela två stycken: XIII Döden och XI Styrka. 

Anmäl
2017-08-24 22:24 #13 av: Tarotstollan

#12. Så hade jag det för några veckor sedan.

Anmäl
2017-08-25 08:21 #14 av: NeferNefer

Ja, det minns jag, och då föreslog jag att vi skulle byta. Haha, var det så lätt? Gapskrattar

Ett nytt kort för dagen.

10 i stavar. Fullt upp (som vanligt), och jag känner att jag håller på att tappa greppet (som vanligt). Ännu en dag i Nefers liv med andra ord Galen

Anmäl
2017-08-27 14:11 #15 av: NeferNefer

7 i mynt. Väntan, tålamod. Just nu händer inte mycket, men saker och ting är på gång.

Anmäl
2017-08-27 19:05 #16 av: Tarotstollan

Dagens kort är 3 i Svärd. Tråkiga och jobbiga tankar, tårar, besvikelse mm.
Vet inte riktigt hur det  kortet passar in idag, för än har inget dykt upp som passar in på det. Funderar

Anmäl
2017-08-27 19:46 #17 av: NeferNefer

Mitt kort stämde in i alla fall. Det är mycket väntan för min del just nu, mycket som hänger i luften.

Anmäl
2017-08-28 00:29 #18 av: NeferNefer

Dagens kort för mig idag, måndag, är ess i svärd. Nu börjar det bli dags att agera. Jag får ny information eller ett nytt erbjudande, nya idéer, något som för mig framåt.

Anmäl
2017-08-29 04:45 #19 av: NeferNefer

Gårdagens kort var helt okej, jag fick en del idéer. När jag tog kortet trodde jag idéerna skulle ha med karriär att göra, men det var en annan typ av idéer.

Idag är mitt kort 6 i bägare! 

Anmäl
2017-08-30 08:01 #20 av: NeferNefer

Hm, åter till ordningen. Två kort, och inte vilka som helst heller. II Översteprästinnan och VI De älskande FörskräcktSkrattarDet hela verkar synnerligen lovande. 

Anmäl
2017-08-30 08:06 #21 av: Tarotstollan

Onsdagskortet blev 5 i Svärd. Något jag skall vara beredd att kämpa för och stå beredd på, lita på min styrka.

Anmäl
2017-09-01 04:42 #22 av: NeferNefer

Bägarpage för mig idag. Det verkar bli en lugn, angenäm dag. Glad

Anmäl
2017-09-02 06:35 #23 av: Tarotstollan

Lördagskortet blev Eremiten.
Att arbeta i min ensamhet med idéer och funderingar.

Anmäl
2017-09-02 12:02 #24 av: NeferNefer

Mitt lördagskort är 8 i stavar. Den process jag går igen fortsätter och allt går som det ska. Det närmar sig ett genombrott.

Anmäl
2017-09-03 09:33 #25 av: NeferNefer

Söndagskortet för mig är två svärd. Allt är i sin ordning.

Anmäl
2017-09-04 00:38 #26 av: Tarotstollan

Mitt måndagskort blev Ess i Stavar. Återigen starta på ett nytt projekt eller mer troligtvis starta och ta hand om något av de gamla projekten som ligger i drivor här!Skämtar

Anmäl
2017-09-04 07:36 #27 av: NeferNefer

9 svärd. Problem. Det låter inte bra. Precis vad jag inte behöver just idag.

Anmäl
2017-09-05 07:01 #28 av: NeferNefer

Det var nog mest mina egna farhågor som kom fram i kortet igår. Allt ordnade sig.

Idag får jag både bägarknekt och 5 i mynt.

Anmäl
2017-09-07 06:56 #29 av: NeferNefer

6 i mynt, allt blir bra med min ekonomi. Så bra Glad

Anmäl
2017-09-08 09:40 #30 av: NeferNefer

10 bägare, tjoho! Allt verkar gå bra för mig Skrattar

Anmäl
2017-09-10 03:41 #31 av: Tarotstollan

Mitt kort för söndag blev 9 i Mynt. Njut av det jag har och värdesätt min dag.

Anmäl
2017-09-10 08:46 #32 av: NeferNefer

Jag fick en repris på förra kortet, 10 i bägare Glad

Anmäl
2017-09-12 02:48 #33 av: Tarotstollan

Onsdagskortet blev 6 i Mynt.
En hand som delar ut mynt till andra händer. Funderar på om jag skall få lite pengar, vilket som alltid är välkommet.FunderarTummen upp

Anmäl
2017-09-13 03:59 #34 av: Tarotstollan

Inga pengar idag men det kom CD skivor och de är  ju runda som mynt och dessutom något jag väntat på att få i mina händer!Tummen upp

Mitt kort för morgondagen blev 5 i Svärd. Något som jag måste fortsätta kämpa vidare med. Passar bra ihop med Orakelkortet jag drog!

Anmäl
2017-09-19 00:55 #35 av: Tarotstollan

Dagens kort blev 8 i Bägare. Mycket att välja på men inget av det jag har är vad jag vill ha, så jag letar vidare. Mycket känslor som är inblandat i dessa val.

Anmäl
2017-10-12 02:58 #36 av: Tarotstollan

Dagens kort blev Styrkan.
En kvinna sitter och klappar på en tiger, även en jaguar och ett lejon finns med runt kvinnan. Lejonet står längst fram och ser avslappnad ut men ändå vaksam som att han vaktar över kvinnan. Alla 3 kattdjuren har en lysande stjärna uppe på huvudet, jag tolkar det som att de har kontakt med universum.
Tolkar det som att jag skall fortsätta behålla mitt lugn och lita på min inre styrka.

Anmäl
2017-10-13 11:57 #37 av: MartaKristin

Nio i Bägare!

Jag har jobbat på bra både på jobbet och plugget, så det känns som om jag på något sätt kommer få en belöning, eller en önskan som slår in. Ser fram emot att unna mig en helt ledig helg! :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.