Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1197 ggr
CalippoTwisterTulo
2017-07-02 00:49

Kan vem som helst?

Hej! Jag undrar som ni kanske läste i rubriken, ifall vem som helst kan lära sig att använda en tarotkortlek? Jag förstår att det krävs mycket träning och att man måste lära känna korten och känna sig trygg med dem innan man kan börja på riktigt, men kan vem som helst som lägger ner tid bli det? Jag har själv en gammal tarotkortlek hemma som har funnits i generationer och är lite sugen på att lära mig själv, men jag har förstått att jag kanske isåfall, om vem som helst kan lära sig detta, måste skaffa en annan kortlek då jag inte riktigt känner mig säker med den kortlek dom finns här.

Annons:
Tarotstollan
2017-07-02 01:48
#1

Hej och välkommen hit in!
Det korta svaret på din fråga är: JA!👍
Du har redan förstått att det kommer att ta tid och intresse verkar du ju ha men det är ju inget du behöver lära dig på 14 dagar, ta den tid du har  och studera korten och skriv ner vad du får till dig.
Vilken lek har du?
Det bästa är ju att du börjar med en lek som har bilder på alla korten och som fångar ditt intresse och väcker upp din fantasi.

Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

CalippoTwisterTulo
2017-07-02 13:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack för svaret Tarotstollan! Kortleken ser ut såhär, instruktionerna är på engelska men det står på franska på korten. Denna leken är fin men jag tycker inte riktigt att den fångar mitt intresse och därför vill jag köpa en ny ifall jag ska börja på allvar :-)

Tarotstollan
2017-07-02 22:45
#3

Tack, det är en Marseille klon som det brukar heta, lite svår att tolka då det inte finns bilder på alla korten, utan bara antal objekt av sviten.
Fast har man bra intuition, så skall det tydligen inte vara svårt att tolka dessa Marseille lekar påstås det. Tyvärr kan jag inte tolka dessa kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: