Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 1534 ggr
Jennie.H.
2017-04-11 20:16

Rensning av sten

Hej Jag behöver rensa en sten som jag har, det är en purit. Nu är jag väldigt ny på detta men det känns som stenen behöver en kraftig rensning så vilken teknik är den bästa? Sen finns det ett litet annat problem. När jag håller i stenen så får jag kraftig smärta i handen och armen plus att det pirrar i fingrarna och en kraftig yrsel. Hur kommer det sig att jag får ont i armen av att hålla i stenen? Hoppas någon här kan hjälpa mig eller lotsa mig vidare. Mvh Jennie

Annons:
Tarotstollan
2017-04-11 22:13
#1

Rensning kan du ju göra genom att tvätta stenen i vatten, dra den genom rökelse. eld, solljus, månljus eller bara säga att nu renar jag dig.
Du vet väl att Pyrit är en giftig sten, så du inte använder den till något att dricka eller så?
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dina känslor från stenen, då jag inte känner sådana.
Om ingen annan kan ge dig svar här inne, så fråga inne på Stenar, Healing och dessa ställen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jennie.H.
2017-04-12 17:16
#2

Ja jag har läst att den är giftig och att man inte ska ha den mot huden i mer än några dagar. Mediterade igår kväll och rensade stenen på det sättet vilket gick bra och fick ingen smärta den gången. Kanske bara var tillfälligt får hoppas på det iaf.

Amandla
2017-04-12 17:56
#3

Prova att lägga den i sydostläge i ett fönster i stället = rikedomsläget enligt feng shui, och pyrits specialitet är ju att attrahera rikedom 🙂Eller i din plånbok!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
RosaKatten
2017-04-15 10:53
#4

Jag brukar rena mina stenar och kristaller med Palo Santo, vilket jag också använder till att rena mitt hem med. Jag tycker att det ger överlägset bäst resultat och energierna blir ljusa, rena och krispiga på något vis. Annars finns ju en mängd olika tekniker för att rena, tex salvia, månsken, solljus, lägga i frysen, lägga på kristalluster, ljudvibrationer, gräva ner i jord, gräva ner i salt osv, men tänk bara på att alla kristaller inte tål vatten och direkt solljus. Det gäller att hitta den teknik som du tycker funkar bäst för dig, och det är din intention som är viktigast.

RosaKatten
2017-04-15 10:55
#5

*kristallkluster😊

Upp till toppen
Annons: