Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1030 ggr
Tarotstollan
2/14/17, 12:22 AM

Kontrollera och räkna korten.

Hur ofta kontrollerar och räknar du så att alla korten i den leken du arbetar med är där?

Jag gör det någon gång i veckan eftersom jag ofta tappar kort på golvet när jag blandar leken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
2/14/17, 3:50 PM
#1

Saknar svarsalternativet "Jag gör aldrig det" (Jag vill inte svara "Varför skulle jag det?"), så jag klickade på "Vill bara läsa tråden". Jag känner inget behov av att räkna mina kort, helt enkelt 🙂

Tarotstollan
2/14/17, 8:33 PM
#2

#1. Synd att jag missade det alternativet.

Så du har aldrig kontrollerat att alla kort fanns med i leken / lekarna när du köpte dem heller?

Jag har haft tur och aldrig köpt någon lek där det saknats eller varit dubbla kort och något annat kort saknats då men när jag läst på en annan tarotsajt om andra storsamlare, så verkar det hända ofta att det är något fel med saknade kort, dubbel kort, feltryckta kort osv.

Jag tappade bort ett kort i en tarotlek för några år sedan och jag märkte inte det förrän efter flera veckor, jag hittade det till slut men har ingen aning om hur det kunde hamna där jag fann det.🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2/14/17, 9:34 PM
#3

Det jag gör när jag  köper en ny lek är att rena den (jag använder reiki) och blandar den, sen sorterar jag upp dem i sviter + stora, men jag har aldrig  tänkt det som att jag ska kolla så alla kort är med. Däremot köpte jag en gång en Thoth på loppis, där visade det sig fattas ett kort… så där lärde jag mig en läxa, vid köp av begagnad lek måste det räknas kort innan jag slår till.  Om jag slår till, vill säga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
2/15/17, 7:49 AM
#4

#2: Nej, jag har inte ens räknat dem när jag har köpt dem. Jag har aldrig ens kommit på tanken förrän nu när jag läser vad du skriver. Däremot har jag tittat på korten, så klart. 🙂

Upp till toppen
Annons: