Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1376 ggr
wiccan82
11/8/16, 3:36 PM

Nybörjare tarot

Hej alla!

Jag är inte bara ny medlem utan också Nybörjare inom det här med tarotkort. Jag skulle behöva lite råd av er som är mer varma i kläderna och har kunskap i det här,om någon vänlig själ vill hjälpa mig med detta.

Det gäller tolkningar, Om jag ställer en specifik fråga t. ex "Hur kommer min arbetssituation se ut om 3 månader?"

Om vi gör det enkelt till att börja med,så jag lägger bara 1 kort, och får då upp 7 i bägare. HUR tolkar man kortet? 7 kan ju stå för eget val ,och bägare kan stå för känslor,kärlek o.s.v. Kan man köra också på sin egen intuition? Jag tycker att korten berättar mycket till mig genom att bara titta på bilderna,så kan man kombinera?

Jag har 2 lekar, men bara en som jag använder och det är Cosmic Tarot. Den känns mest levande för mig. Den andra är en raider waite och den tilltalar mig inte alls, korten känns för mig väldigt fattiga på nåt sätt.

Vore tacksam för svar :-) Kram till er alla!

Annons:
Tarotstollan
11/8/16, 7:04 PM
#1

Hej wiccan82 och välkommen hit in!

Bra fråga, ju mer du ser, känner in, studerar bilden ju mer får du till dig och ju mer lär du dig.
Alla sätt är bra och självklart så kan du blanda och kombinera  ditt sätt att ta till dig korten precis som du vill.
Har du mer frågor så försöker vi hjälpa dig så gott vi kan.
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

wiccan82
11/8/16, 7:10 PM
#2

Tack snälla !

ionah
11/16/16, 6:16 AM
#3

Du kan använda Tarot på lite olika sätt. En del spår i kort - det är en "synsk" förmåga som triggas av korten men det behöver inte alls ha med kortens innebörd att göra. Detta är samma princip som att spå i teblad eller kristallkula, din intuition triggas igång och har du lätt för att kanalisera så kan detta vara väldigt användbart. Ett annat sätt är att använda Tarot som ett psykologiskt verktyg, ett terepeutiskt bollplank if you will, exempelvis "vad bör jag tänka på idag".

Ställer du frågan "hur ska jag förhålla mig till mitt ex" och får upp 7 i bägare så kan du tolka det som "det har varit för mycket av det goda. detta är inte längre positivt. gå vidare innan bitterheten tar över" - detta är ett FÖRSLAG till hur du kan förhålla dig.

Om du får mycket information från bilderna så tycker jag att du kan köra på det. Många måsta öva för att komma dit du redan är.


Upp till toppen
Annons: