Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1550 ggr
vikingadotter
2016-10-29 11:48

Kortkombination betydelse

Jag skulle behöva lite stöttning i kortens betydelse när vissa kort kombineras. Frågan handlade om kärlek och om jag och mannen jag har känslor för har en gemensam framtid. Jag la en del läggningar och kunde väl inte tolka allt så tydligt som jag önskat. Översteprästen och kejsarinnan kom upp en del. Nu till huvudfrågan; När jag skulle plocka ihop leken och blandade en sista gång så föll tre kort ur leken. Alla med motivet upp och rättvända. Korten som föll ur var nio i bägare, lyckans hjul och rättvisan. Nio i bägare och lyckans hjul tolkar jag som ett positivt tecken och möjligtvis ett ja-svar på min ställda fråga. Men jag får inte in vilken roll rättvisan har i den här frågan hur jag än vänder och vrider på det. Finns det någon som har ett förslag på vad rättvisan skulle kunna betyda ihop med nio i bägare och lyckans hjul? Jag bör nämna att rättvisan låg över lyckans hjul, så att lyckans hjul liksom gömde sig under. Jag fick alltså flytta på rättvisan för att se lyckans hjul. Vill också nämna att jag är NybörjareTarot, och tolkar enbart på mig själv i nuläget. Tacksam för alla svar!

Annons:
Magi-cat
2016-10-29 12:31
#1

Rättvisan brukar ibland stå för ett större beslut. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2016-10-30 03:13
#2

Välkommen hit in vikingadotter!
Blir lite fundersam då du skriver "jag la en del läggningar" menar du att du lade flera gånger för samma fråga?
Hade du frågorna klara innan du lade korten?
Använde du en särskild stjärna eller vad hade du för mall att gå efter?

Det är ju viktigt att  frågan är klart ställd från början och att man bara lägger en gång för varje fråga, annars blir det väldigt konstiga svar.

Så om du vill förklara lite närmre, så kan det underlätta för oss att hjälpa dig.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vikingadotter
2016-10-30 10:40
#3

Stort tack för svaren! Jag la en Gyllene stjärnan för att få just den frågan besvarad, och kunde inte riktigt tolka korten. Jag mediterade innan och ställde specifikt den frågan, som kändes väldigt tydlig. Under läggningen tog jag även hjälp av en ametist och en bergskristall. Det kan mycket väl vara så att svaren låg i den läggningen men jag som Nybörjare hade lite svårt att tolka just den läggningen. Min intuition pockade inte direkt heller :/ Efter det så la jag en läggning för att se hur veckan skulle bli, och den var inte kopplad till frågan. Och när jag skulle plocka ihop korten och blandade så ramlade dom tre korten ur som jag nämnde i första inlägget. Det är svårt att förklara, men jag har en känsla av att jag fick ett svar eftersom jag inte kunde tolka den första läggningen ordentligt. Sen kan jag vara helt ute och cykla också, och kanske enbart såg det jag ville se. Det känns som att korten var riktade mot min fråga men jag får som sagt inte alls in rättvisan.

Tarotstollan
2016-10-30 19:07
#4

Jag känner tyvärr inte till en stjärna som heter "Gyllene Stjärnan", så det vore kul om du beskrev den för oss! För det är inte "Keltiska Korset" du menar?
Som jag tolkar det så hade inte de 3 korten något med dina frågor att göra direkt men att de kan peka på något annat som kanske kommer i framtiden i ditt liv.
Det är min tolkning men det är hur du tolkar som är det viktiga!👍
Angående din första fråga så hade jag väntat minst 1-2 veckor och sedan lagt en ny stjärna för den frågan. Ingen idé att tjata på korten, då blir bara svaren konstiga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vikingadotter
2016-10-30 20:04
#5

Okej, tack för svaret! Nej, keltiska korset var det inte :)

Upp till toppen
Annons: