Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 874 ggr
Tarotstollan
2016-10-01 02:38

Månadens kort Oktober 2016.

Var med och dra kort och se hur månaden Oktober blir för dig!
Använd hela tarotleken eller bara Stora Arkanan, dela gärna med dig om vilket / vilka kort du drog. I slutet av månaden gör vi en resumé och ser om det stämde.Glad

Jag drog Världen för denna månad och det tolkar jag som att fortsätta vara stark,  jobba vidare på mina problem och gå vidare med mitt liv. Jag har hela världen för mina fötter, den enda som hindrar mig är jag själv!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
2016-10-01 16:09
#1

XVIII Månen … jaha, vi får väl se hur det här går.

greenseng
2016-10-02 04:09
#2

  Och jag drog 8 of Wands. Alltså Stavar 8.

En betydelse är kopplad till hastighet. Alltså, snabb förändring; snabb rörelse; något som går fort men ändå åstadkommer en klar förändring. Ibland en kort resa.

Även ett kärleksförhållande kopplas ibland samman med kortet. Om det sedan blir långvarigt eller inte framkommer ej.

Men framför allt är det en rörelse, händelse, som går fort.

Det är så luddigt så det kan ju egentligen vara vad som helst. Men tydligen är det såpass konkret till sin natur så man förstår det när det väl händer.

Själv misstänker jag något av skapande natur här. Programmering, skrivande, konst…

Vad det än är blir det säkert spännande och givande. 👍

Vi får väl se i slutet av månaden.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Silent_Hill
2016-10-06 21:46
#3

Jag fick Nine of fire (nio i stavar)

Man har jobbat hårt och nu börjar tröttheten slå till. Kortet uppmanar dock till att försöka hålla glöden vid liv och skydda det som man har ådstakommit. Det finns fortfarande lite att göra innan allt är i hamn.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Tarotstollan
2016-11-01 04:32
#4

Drog ju Världen och det kortet har jag väl knappast lyckats med!😕
Jag har för mycket att jobba med så jag hinner inte med.😓
Det är det enda jag kan säga om det just nu!😐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Silent_Hill
2016-11-03 18:34
#5

Jag fick ju Nine of fire och det stämde väldigt bra. Har haft en långdragen förkylning så det mesta har fått ligga i dvala. Dessvärre har jag hamnat efter med en del saker. Så jag hade behövt lyssna lite mer på rådet jag fick i korten 😟

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Tarotstollan
2016-11-03 19:52
#6

Ja korten ger ju hintar men det är ju inte alltid man varken orkar eller hinner göra det man vill….😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: