Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 761 ggr
Tarotstollan
2016-09-01 01:44

Månadens kort September 2016.

Var med och dra kort och se hur månaden September blir för dig!
Använd hela tarotleken eller bara Stora Arkanan, dela gärna med dig om vilket / vilka kort du drog. I slutet av månaden gör vi en resumé och ser om det stämde.Glad

Mitt kort för September blev Döden. 
Det är dags att avsluta något och börja gå vidare med annat. Vill man gå vidare och utvecklas så måste man avsluta det gamla först.
Tror att jag vet precis vad detta syftar på, så det skall bli intressant att se hur denna månaden kommer att bli!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
2016-09-01 07:35
#1

Jag fick Den hängde, så jag antar att det blir mer av lärande för min del … nåja, insikter och lärdomar är bra. 🙂

Silent_Hill
2016-09-01 16:26
#2

Mitt kort blev Lyckans Hjul.
Det är dags för både små och stora förändringar. Blockeringar kommer försvinna och allt kommer rulla på fort och smidigt. 

Låter trevligt 😃

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

greenseng
2016-09-01 23:36
#3

  Förra månaden fick jag 6 of Cups. Och nu blev det 6 of Pentacles. Också ett väldigt positivt kort. I den vanliga Waite-Smith Tarot visar det ju på en rik person som delar ut pengar till två mindre rika personer. Eventuellt är det bara en av dem som får pengar eller så är det båda, Vilket framgår inte. Och det kanske inte heller behövs.

Kortet innebär väl för det mesta ett lyft. Antingen av materiell natur eller av någon annan art. Eller eventuellt av båda. Man tycks trots allt erhålla något av betydelse. Eventuellt så mycket så att man även delar med sig av det.

Kortet kan väl antagligen också betyda att det är man själv som delar ut exempelvis pengar eller något annat. Men jag själv tolkar mest kortet som att man själv faktiskt är den lyckligt lottade.

Vi får väl se hur det går. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2016-10-01 03:51
#4

Drog ju Döden och det är ju alltid intressant. 😉
Det har varit en relativt lugn månad med mycket tänkande på dåtid och framtid. Avslutandet som detta kort står för har nog på ett sätt kommit fram och ruskat om mig ordentligt, det var det som var nutid!
Vet ändå inte om jag kan lägga det helt bakom mig men det får jag jobba vidare med.
Tiden läker inte sår men det får oss att glömma det mesta!🤪

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2016-10-01 11:40
#5

Jag fick den hängde, och jag har sannerligen lärt mig en hel del … 🙂Och så har det varit sjukdomar och olycksfall i familjen, så det har blivit en hel del vilande under sjukskrivning dessutom.

greenseng
2016-10-01 17:29
#6

  Jag fick 6 of Pentacles. Men inga pengar här, inte!? Och inte delade jag ut några heller, för den delsen.

Det enda var väl möjligtvis att jag råkade hitta mina gamla tarotar när jag började städa min bokhylla. Och det är ju inte helt fel. Men med 6 of Pentacles så vill man ju ha massor med pengar. Men ack nej. Jag är lika fattig som vanligt. 😭

Däremot så använde jag min gamla Tarot och frågade den vem som skulle vinna usa-valet. Och då kom Queen of Swords upp. Och den rakaste tolkningen här är väl att Hillary då vinner. Queen anspelar ju på en kvinna.  Och hon har nog mängder med svärd med sig. En av tolkningarna till Queen of Swords är ju kvinnlig olycka.

Men när jag drog 6 of Pentacles så använde jag taroten i min smartphone. Om det blir någon mer gång så skall jag använda min riktiga Tarot. Skall väl egentligen inte innebära någon skillnad. Men man vet ju inget om vad som försiggår i en smartphones elektronik. 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Tarotstollan
2016-10-01 22:12
#7

Kul att ni delar med er av era tolkningar. Alltid lär man sig något nytt och det är ju bara bra!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Silent_Hill
2016-10-06 21:34
#8

Jag fick Lyckans Hjul.

Och det blev en del diskussioner och vissa kompromisser fick göras. Men det gjorde också att det flyter på smidigare 👍

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Upp till toppen
Annons: