Annons:
Etikettdrömmar
Läst 2026 ggr
Tarotstollan
2016-08-23 00:15

Lägga tarot i drömmen.

I natt drömde jag att jag var hos en bekant och lade tarotkort för henne. Kommer ihåg hennes lokal, saker som finns där och även korten jag lade för henne.
Allting stämde sa hon och det visste jag redan att det skulle göra, eftersom jag redan vet saker om henne och det var så enkelt att tolka korten för henne, eftersom jag redan visste detta.
Så här efteråt när jag tänkt på vad som kom upp i läggningen och tittat på korten så inser jag att korten kunde lika gärna handla om mig!
Antingen är hon och jag väldigt lika inombords eller så lade jag korten för mig själv, fast för henne i drömmen!
Är det något jag skall ta till mig i läggningen eller bara se det som en dröm?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
greenseng
2016-08-23 17:18
#1

  Personligen hade jag nog tolkat drömmen som att jag i drömmen lade en Tarot på mig själv.

Men alla människor är olika. En dröm innehåller sällan en information utan ett komplicerat konglomerat av flera informationer. Det bör finnas en orsak till att det just är din väninna som ditt undermedvetna valt ut.

Såvitt jag nu kan minnas har jag aldrig drömt om att jag lagt Tarot på någon. Men jag lägger sällan Tarot på folk och när jag någon gång gör det så blir det oftast bara ett kort. Det första kortet man lägger på någon har jag förstått beskriver  alltid personen man lägger på oavsett personens fråga. Men trots det så brukar det också visa svaret på frågan. Ger kortet ändå ingen information som man kan tolka så kan man naturligtvis lägga fler kort. Men jag brukar aldrig lägga mer än tre då medberäknat det första kortet. Annars så accepterar jag att jag inte kan tolka upplägget.

Men här blir jag faktiskt avundsjuk. 😃 Oh… vad jag önskar att jag drömt att jag lägger en Tarot.

När man lär sig ett nytt språk så när man börjar tänka naturligt i språket då har man nått en viss behärskning av språket. Och när man börjar drömma i språket då har behärskningen nått så långt att man t.om. kan börja skriva poesi i språket. Åtminstone är det så jag ser det.

Och när man börjar drömma att man lägger Tarot då bör man nog ha nått en ganska hög nivå när det gäller Tarot. Såvida man inte är total Nybörjare men då är det nog ändå ett gott tecken.

Jag började drömma om astrologi långt innan jag på allvar började studera det. Och när jag träffade ett mycket skickligt medium så sade hon:

"Jag kan se att du är intresserad av Tarot. Och visst… Tarot är kul men din grej är astrologi."

"Astrologi??? Jag vet inte ett dyft om astrologi."

"Inte än!" skrattade hon rått. "Men vänta bara…"

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2016-08-23 22:31
#2

Ja, jag antog att läggningen egentligen var för mig själv, så det var därför jag kollade upp korten. Dessutom började den med mitt dagskort för nästa dag, så  jag fick ju en vink av det.
Jag har ju haft andra tarotdrömmar innan men då har ju jag själv varit "huvudpersonen" i de drömmarna.
Kul att drömma om en läggning, det kanske blir fler i framtiden får jag hoppas!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2016-08-23 23:09
#3

#2..

🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Upp till toppen
Annons: