Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 1371 ggr
[postmortum91]
2016-08-17 22:03

Spå sig som lycklig

Jag har alltid fascinerats av andar, spådom etc. Har en barndomsvän som kan spåra, fast utan kort. Han frågade idag om jag ville bli spådde på söndag, vilket skulle vara första gången på 10 år. Först sa jag JA utan tvekan. Sen när jag gått hem och fått känna efter så vill jag inte det längre. Varför? Jo, för 10 år sen hade jag drömmar om hur jag ville leva mitt liv och kände att jag hade mycket att "vinna". Idag lever jag min dröm, jag har redan allt jag drömde om som tonåring och är sjukt lycklig och nöjd med livet. Så nu känns det som att jag har så mycket att förlora. Därför är jag livrädd för att han ska säga någon negativt för mer lycka är svårt att få. För 11 år sedan spådde han min mamma och såg en kista. Hon trodde att det betydde att hennes systerdotter skulle dö då hon hade cancer. Det visade sig vara mamma som skulle dö, vilket hon gjorde samma år, i cancer. Jag är livrädd för att min vän skulle säga så till mig, så jag tror jag skippar att bli spådd

Annons:
Tarotstollan
2016-08-17 22:31
#1

För det första  skall en seriös tarotläggare ALDRIG tala om sjukdomar eller död, det är helt enkelt etiskt fel att göra så!
Däremot kan de säga lite försiktigt att personen kanske inte verkar må så bra och kanske borde gå till läkaren. Som tarotläggare måste man vara väldigt försiktig när man uttalar sådana saker. Man skall vara försiktig i vanliga fall också, för det är inte huggit i sten det de flesta ser, det räcker att klienten tänker annorlunda på en sak som den tänkte när den gick in än den gör när den går ut, så ändras det.

För det andra om han såg en kista i kortet så kanske han använde en Lenormand lek, det finns en kista avbildad i den sortens lekar.

Vad du kan göra är att säga till honom innan läggningen att du inte vill höra några tråkiga och ledsamma saker, det skall han respektera om han är seriös. Om inte, gå därifrån!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2016-08-17 23:59
#2

#0

  Ett gott råd: Säg nej här till att bli spådd!!!

Speciellt när du känner tvekan.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

[postmortum91]
2016-08-18 08:31
#3

#1 han spår utan kort och han var 13 år när han spådde mamma. #2 tack för rådet :)

Tarotstollan
2016-08-18 19:05
#4

#3. Ok, det förklarar varför han inte visste att man inte berättar sådana saker, han var bara ett barn själv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: