Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 616 ggr
Mariejos
2016-07-06 10:33

Dagens Kort

Hejsan! 

Det var ett tag sedan jag var här och surrade ;-) Men jag använder tarot/orakel kort varje dag! Jag undrar hur ni gör när ni lagt dagens kort och det är ett eller flera eller alla som bara ekar tomt, alla tankar och känslor blir helt tysta och man hör hur crickets låter i skallen… Brukar ni ställa följd frågor för att få klarhet? Eller låter ni korten ligga och tittar på dem senare?  Tar ni fram kort ur någon annan tarotlek å ser om de bilderna ger mer? hur gör ni?

Jag brukar lägga 5 kort för varje dag.. det första är grunden det som är aktuellt för dagen, det andra är vad som påverkar från det undermedvetna.. det tredje det som finns i det medvetna.. det fjärde kortet en  energi för att ta mig framåt eller som hjälper mig under dagen. och det femte vad resultatet av dagen blir…

Annons:
Tarotstollan
2016-07-06 23:22
#1

Jag drar bara ett dagskort och det gör jag på kvällen innan kortet skall gälla. Sen stämmer jag av det på kvällen nästa dag innan jag drar nästa dags kort.
På det viset har jag glömt vilket kort det är som gäller för dagen, så jag inte behöver känna mig styrd av det.
Ibland stämmer det 100% och ibland bara det visar på något som jag kanske bara snuddat en tanke vid under dagen. Ibland kan det ta flera dagar innan jag förstår vad kortet pekade på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: