Annons:
Etikettofftopic
Läst 2083 ggr
Tarotstollan
2016-06-20 01:12

Göra egen Smudge.

I förra veckan hittade jag en påse med torkad Salvia i skafferiet. Hade köpt det för att ha till te för några år sedan men glömt av det.
Nu stod jag där med en hel påse och ville verkligen inte ha det till te men jag ville inte slänga det heller.
Då kom jag att tänka på att jag skulle kunna göra Smudge av det och sagt och gjort.
Nu verkar det som att man kan göra Smudge av det mesta, bara vit Salvia ingår eller jag kan ha fel i det också men i vilket fall så har den Smudgen jag brukat köpa innehålla vit Salvia, Rosenblad och Lavendel.
Problemet är ju att hitta torkade rosenblad, för det första känner jag ingen som har rosor och dessutom tror jag knappast att de vill ha folk som plockar av deras blommor!😉
Men så kom jag på att Nyponen blommar ju för fullt just nu och de doftar ju ljuvligt!
Så idag har jag plockat lite blommor och sköljt av och lagt dem på tork, skall plocka mer nu fram igenom, det gäller att passa på innan de försvinner. Har både vita och rosa i närheten, så det blir inte svårt att få tag på.
Nu är det bara Lavendeln kvar och det köpte jag två krukor att ha på balkongen i förra veckan, så bara de slår ut så har jag det också!🙂

Jag använder min Smudge till att ha i tarotaskarna och påsarna, då både korten och böckerna ofta luktar illa av trycksvärta och annat. Nu luktar de smudge istället!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: