Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 976 ggr
[Tre]
2016-06-15 11:13

Tarot kort

Hur kan Tarot korten egentligen tala?

Annons:
Kyllan56
2016-06-15 11:33
#1

Som jag upplever det kan de tala på olika nivåer.  Artikeln du länkar till säger ju att det kan vara ett sätt att lära känna sig själv. Ungefär som i en psykoanalys. Det viktiga är vad man associerar korten till, vilket kan spegla det omedvetna hos sig själv. Vad associerar man kortet till, vad väcker det för känsla etc. Det kan vara ett bra hjälpmedel att lära känna sig själv

I ett vidare perspektiv kan det vara "Universums" - om man nu tror på det - sätt att med tarotkorten som hjälpmedel kommunicera med personen, som använder den.

Min poäng är att det är upp till var och en vad man gör av det!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Valkyrija
2016-06-15 11:50
#2

Jag skulle nog påstå att för mig är det universum, eller i alla fall högre makter, som talar till mig genom korten. Jag får enkelt till mig information precis som att jag bara vet liksom… Det är svårt att förklara men det är inte så att jag hör röster eller så utan jag får till mig informationen genom tankarna bara 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Tarotstollan
2016-06-15 21:24
#3

För mig väcker bilderna upp tankar som sen sätter igång  andra tankar och minnen, på så sätt talar korten till mig. Ibland förstår jag inte vad korten  menar men då händer det att jag drömmer om olika bilder. Så korten sätter helt enkelt igång min inre röst.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: