Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1621 ggr
Tarotstollan
4/12/16, 9:58 PM

Snackis om Tarot topplistan.

Just nu har vi:
Shadowscape Tarot på 1:ta plats med 3.13 poäng.
Joie de Vivre Tarot på 2:a plats med 3 poäng.
Jolanda den tredjes Tarot på 3:dje plats, också med 3 poäng.

Vad har ni för tankar om det?
Något som förvånar er över toppen?
Hur många av er har dessa lekar?
Vilka poäng och varför gav ni de poängen?
Några andra frågor ni har om dessa lekar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
4/12/16, 11:01 PM
#1

Jag är verkligen förvånad över de två översta på listan, då de varken räknas som nybörjar lekar eller lättlästa lekar. Så frågan är då om det är poäng för utseendet mer än arbetsmöjligheten men vi är alla olika och jag vet att det finns de som jobbar jättebra med Shadowscape.

Shadowscape är en otroligt vacker lek. Tyvärr är den alldeles för svår och rörig för mig att kunna se detaljerna på, så jag  kommer nog aldrig att kunna använda den som arbetslek. Jag hade gärna gett den 5 stjärnor bara för att den är så vacker men jag har givit den 3 och det för att jag ändå ofta har den framme och tittar på korten och jämför med andra lekars tolkningar.

Väldigt förvånad att Joy leken ligger så pass högre upp jämfört med Paulina leken, som är gjord av samma konstnär och det artistiska är så lika varandra.
Det kan ju bero på att Joy leken inte är lika intensiv och har mindre detaljer på korten jämfört med Paulina. Jag har givit 3 stjärnor på båda dessa lekar av samma anledning som med Shadowscape.

Jolanda leken har jag givit 5 stjärnor, därför den har jag jobbat med, bilderna är tydliga, roliga och lättolkade. Hade verkligen kul med den leken när jag hade den som arbetslek.
Dessutom (som inte har med poängen för leken att göra) är boken som hör till, så intressant och ger mycket att fundera och jobba med. Att den dessutom är gjord av en wicca häxa gör att man lär sig mer och andra saker om tarotleken än vad man gör med en "vanlig" tarotlek.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
4/13/16, 1:39 PM
#2

Jag har inte gett några poäng alls till de två översta, för jag har ingen erfarenhet av dem utan har bara sett dem på  bild. Den tredje leken gillar jag inte alls, tycker bilderna är så fula att jag låser mig 😛

Fem poäng har jag gett till Hanson Roberts och New Vision för att jag gillar att jobba med dem, bilderna tilltalar mig och triggar min intuition.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
4/13/16, 7:35 PM
#3

I mitt fall, både förvånad och inte. Förvånad över samma saker som du Tarotstollan och inte för att det är de tre lekar jag har här hemma + Cosmic!

Och som jag skrev tidigare så är jag lite förvånad över att Cosmic fått så lite poäng då den likt Jolanda är lätt att jobba med (iallafall tycker jag det!)

 
 

Tarotstollan
4/13/16, 8:33 PM
#4

#3. Fridelfina, undrar om du inte missat att skriva lite i din tråd mellan "lite förvånad över att  ?  fått ".    Vilken lek menar du?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
4/13/16, 10:29 PM
#5

Hehe, cosmic….. Det vart nå knas där tror jag visst! :-)

 
 

Tarotstollan
4/13/16, 10:40 PM
#6

Bra , då fixar jag till det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
4/13/16, 11:08 PM
#7

Ja, jag är också förvånad över att Cosmic fått så lite poäng. Jag gillar den skarpt också, förutom hovkorten som är för stela för mig. De sitter ju bara där och stirrar på en, tycker det kan vara lite kusligt emellanåt. Jag får nästan alltid kolla i böcker för de korten.
Eller det kanske är så att de säger till mig "sök i ditt inre liv" som tolkning för korten?!😃🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
4/14/16, 5:03 AM
#8

Ja, jag upplever en del av dem lite stöddiga och otillgängliga. Som överlägsna

 
 

Tarotstollan
4/29/20, 4:53 AM
#9

Puttar på denna också, om det är någon som vill diskutera listan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

RosaKatten
4/29/20, 8:17 AM
#10

Just nu ligger giant rider waite överst på listan vilket förvånar mig lite eftersom den är så stor! Är den inte lite svårblandad? Själv har jag precis fått hem rider waite mini som verkligen är liten, lätt att blanda och ta med sig. Smaken är som baken😀 Finns det någon topplista för orakelkortlekar också?

Tarotstollan
4/29/20, 8:47 PM
#11

Ja, det var en överraskning att den ligger i topp men även andra lekar har flyttats om ordentligt. Kul att det händer något på den listan!👍
Det kan ju vara så att någon har röstat på Giant istället för den vanliga leken och trott att det bara fanns ett alternativ på listan men det är ändå kul att några röstat.
Ja, den är stor och tar mycket plats om man skall använda den. Jag kan inte greppa över den och blanda som jag brukar med vanliga lekar.

Nej, jag startade aldrig någon topplista för orakelkort, då folk inte skriver något om sina orakellekar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: