Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1013 ggr
Mirjah
2016-04-09 23:39

Kollega/tarot

Vet inte vilken benämning jag ska ge rubriken för att vara beskrivande nog i min frågeställning, men, det handlar om att, i syfte att förstå en annan person som jag står i "konflikt" med. Vad säger man i tarotvärlden om att använda Tarot för andra människor i sin närhet? Jag har en kollega, med vad jag tror, ett starkt kontrollbehov. Hen är inte min chef men vi är geografiskt avskärmade från resten av vår organisation. Hen är väldigt upp och ner i humör och har på senaste tiden hittat massor med fel hos mig och ifrågasätter mig jättemycket i min yrkesroll och hur jag borde agera mot min chef osv.. Konflikträdd och naiv som jag är, fattar jag ingenting. Kan jag dra ett kort med en frågeställning kring hen? Trots att hen inte är närvarande?

Annons:
Tarotstollan
2016-04-09 23:50
#1

Nej det är aldrig etiskt rätt att lägga för någon person som inte bett om en läggning eller är med när du lägger kort!
Kan du försöka att vinkla frågan ur ditt perspektiv istället, t ex: " Vad är det som gör att jag reagerar så starkt på denna personen" eller " Vad kan jag göra för att personen skall …. osv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirjah
2016-04-10 00:25
#2

Kort och koncist svar ;-) Jag vet vad att det är min konflikträdsla som gör att jag reagerar så starkt. Blir bara paralyserad och stum när hen kör igång… Men att hitta rätt frågeställning är viktigt och ur min synvinkel och inte hens? Jag testar.

Tarotstollan
2016-04-10 00:35
#3

Ja, så länge du vinklar frågorna ur din synvinkel kan du fråga vad du vill.

Kan du inte prata med din chef om du har problem? Sätt dig och skriv ner på papper vad det är du vill säga och så kan chefen läsa det om du har svårt för att säga det du vill.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: