Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1562 ggr
Blanksteg
2016-04-02 17:01

Hur lång tid tog det er att lära tarot?

Hej!

Jag undrar, hur lång tid tog det för er att lära er lägga Tarot? Alltså att faktiskt lyckas pricka någorlunda rätt i tolkningarna.

Annons:
Tarotstollan
2016-04-02 19:37
#1

Välkommen hit in!
Vet inte om jag riktigt förstår din fråga men om du menar att lägga en stjärna på en särskild fråga  och få ett svar som blir en bekräftelse inom
t. ex. en vecka så har det inte hänt för mig ännu.
Det kan bero på att jag fortfarande ser mig som Nybörjare och inte lägger kort för att få sådan spikad information.
Däremot får jag småbekräftelser hela tiden.
Att lägga Tarot för mig är en hjälp för mig att bearbeta mitt liv och livssituationer som jag behöver bearbeta djupare. För att se och vända på saker och svar som jag kanske inte ser när jag funderat på det innan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
2016-04-04 18:39
#2

Man är väl aldrig fullärd?! :D


Blanksteg
2016-04-04 18:42
#3

#1 Tack! :) Ja, det var så jag menade. Funderar på att börja lära mig om Tarot och att lära mig lägga Tarot åt mig själv. Men vet inte om jag har tålamodet om det tar jättelång tid tills man får åtminstone små bekräftelser :P

#2 Haha nä det är man antagligen inte :)

Amandla
2016-04-04 19:32
#4

Att få information om den jag la för klarade jag fort, jag började nämligen med en kurs där vi fick göra en massa intuitionsövningar med hjälp av korten. Men att ställa en fråga om något som ska hända i framtiden är svårare, och det är sällan jag använder korten på det viset. Istället frågar jag "vad behöver jag veta om den närmaste perioden" och liknande frågor, eller om jag ska ut på krogen (flera år sen sist… ) hur jag kommer att uppleva kvällen. Inte någon specifik händelse eller person, utan jag fokuserar på vad jag själv behöver ta itu med/tänka på.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: