Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 836 ggr
dullidullen
2016-03-18 17:01

Tips på hur jag kan lära mig starseed tarot?

Hejsan! Jag har sysslat med orakelkort innan men fastnade för en tarotlek och köpte den..  Sirian starseed Tarot. Jag är ju då inte jättebra på engelska å förstår inte så bra i häftet. Googlat lite men får inte upp så mycket. Undrar om nån vänlig själ här inne har tips på hur jag kan komma vidare för att komma igång med kortleken?:)

Annons:
Tarotstollan
2016-03-19 01:46
#1

Hej och välkommen hit in till oss!
Just Sirian Starseed Tarot vet jag endast en medlem mer än mig själv som har och tyvärr är medlemmen inte aktiv här inne längre.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/sirian-starseed/

Jag förstår att du fastnade för den leken då den dels är väldigt vacker och dels påminner mycket om just orakelkort.
Det är svårt att råda dig till vad du skall göra, då det mig veterligen inte finns något skrivit om denna leken på svenska.
Jag har själv inte arbetat med leken och kan ur den synpunkten inte ge några råd.
På de bloggar och sajter jag lyckats hitta lite information, verkar det mer eller mindre vara så att alla tycker att leken talar till dem direkt, utan att de använder boken särskilt mycket.

Jag personligen, tycker ju inte att denna leken är särskilt nybörjarvänlig men var och en väljer den leken man själv vill ha!
Det enda jag skulle rekommendera dig är att som med alla nya lekar, sätta dig ner och gå igenom kort för kort och skriva ner vad du får till dig och vad du känner för dem.
Sen kan du ju se om du vill, om det du tycker och känner för dina kort är något liknande  med det som står i boken. Om inte , så har du flera alternativ att ta till dig med vad det kan betyda men kom ihåg, dina egna tolkningar går alltid före boken!
Om du inte har jämfört leken med en s.k. vanlig Rider - Smith / Waite, så är det viktigt att du vet att både namnen på korten och sviterna är utbytta mot annat än det vi i vanliga fall kallar korten och sviterna. Även det kan vara förvirrande om du är NybörjareTarot.

Hoppas att du skall kunna komma igång med dina tolkningar. Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

dullidullen
2016-04-05 11:19
#2

Tack så jättemycket för att du delade med dej av dina tankar å tips! Jag ska nog sätta mig ner å skriva ner de jag får upp i varje kort! :D Låter roligare att lita på sina tolkningar :)

Upp till toppen
Annons: