Annons:
Etiketterboktipstidningarövrig-media
Läst 1175 ggr
[Phi]
2016-03-17 08:27

En fråga om författare

Hej på er och tack för att jag får vara med!

Anledningen att jag gick med just idag är att jag började fundera över vilken bok jag ska köpa härnäst och undrade om någon känner till Kathleen McCormack. Jag har sökt på namnet i forumet och fick inga träffar. Jag har läst senaste tipstråden om böcker! Själv läser jag gärna på engelska och kommer köpa Kathleens böcker på engelska om jag bestämmer mig för dem. Jag skulle också uppskatta om ni har andra tips på författare. Det låter alltid så bra när bokförsäljaren beskriver författaren, men det litar jag inte riktigt på :) Därför: Anser ni (som känner till K McC) att det är en professionell tarotläsare? Har ni andra bra tips på proffsiga författare? (Vilken specifik bok jag vill ha kan jag räkna ut själv.) Sedan bland annat Tarot kom mer på modet så är jag rädd för att det ploppar upp diverse halvkunniga personer som skriver för att tjäna pengar (ok, misstänksam…) och jag vill gärna hitta de bästa. Tack på förhand!

Annons:
fridelfina
2016-03-17 12:11
#1

Varmt välkommen! Känner inte till K Mcc. Hoppas nån annan har det!

 
 

Tarotstollan
2016-03-17 19:05
#2

Hej Phi och välkommen in till oss!
Fick googla på namnet då jag först inte kände igen det!
Om jag fattat rätt så har hon skrivit 2 böcker som blivit översatta till svenska, i alla fall var det, det jag hittade vid en snabb sökning.
Hennes Tarot Bible (inte blandas ihop med Sarah Bartletts) är tydligen den som översatts till svenska och heter "Tarot - En handbok för tarottolkare.
Den har jag och det lilla jag hunnit att läsa i den verkar bra, däremot reagerade både jag och andra på att hon i boken visar bilder på en Marsielle lek och rekommenderar den för Nybörjare!
I dessa lekar finns ju det inga illustrerade bilder i Lilla Arkanan utan bara visar antal Stavar, Svärd osv.
Eftersom vi alla är olika och vill ha ut olika saker från våra tarotlekar och böcker är det ju generellt svårt att rekommendera några bra författare.
Här brukar vi ju nämna Ylva Trollstierna, Rosie Björkman ( Jolanda den tredje), Thomas Jönssons " Tarot - den inre världsomseglingen".
Sen finns ju en väldigt genomarbetad bok på svenska " Tarot - Den gyllene vishetsläran" av Joakim Helwig & Lars H Holm.
Sen den största och kanske mest prisade boken på länge som nyligen kommit är ju "Holistic Tarot" av Benebell Wen på ca 870 sidor på engelska.
Sen om du vill ha en bok som bara handlar om Waite - Smith leken finns ju "Secrets of the W - S Tarot" av Marcus Katz & Tali Goodwin som är helt ny också på engelska och ca 450 sidor.

Hoppas att några av dessa kan falla dig i smaken!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Phi]
2016-03-22 14:08
#3

Tack för det utförliga svaret Tarotstollan! Och inte hade du behövt googla och kolla åt mig, så snällt :) Jag vill allt ha bilder på mina tarotkort (de jag har nu känns jättebra eftersom bilderna talar till mig). Jag tror "Tarot- Den gyllene vishetsläran" och/eller "Holistic Tarot" får komma hem till mig. De lät definitivt lockande. Tack igen!

zeretki
2016-03-24 16:59
#4

Jag har " Tarot - Den gyllene vishetsläran" av Joakim Helwig & Lars H Holm men känner att den är ofta för avancerad för mig, då jag behöver lära mig grunderna bättre.

Det jag följer är learntarot.com. Där kan man ladda ner hennes kurs gratis eller läsa på sidan. Jag tycker hon skriver väldigt bra. :)

Upp till toppen
Annons: