Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2103 ggr
Barajag1
2016-01-25 22:29

Skrämmande med tarotkort

Både jag och andra och många som inte tror på spådom har fått erfara att Tarot spådomar stämmer ruskigt bra.. Vad är det som gör att korten kan se in i framtiden o det som varit?? Är det någon högre makt? Har funderat mycket på detta.. Allt pekar på att framtiden faktiskt är förutbestämd men att vi dock har den fria viljan. Så enligt mina teorier är allt förutbestämt därför vi kan se in i framtiden och att våran fria vilja kan påverka framtiden iochmed våra val

Annons:
[Lummer]
2016-01-25 22:36
#1

Det enda du inte kan påverka är gårdagen🌻

fridelfina
2016-01-25 22:37
#2

Hej Barajag1!

Vet inte riktigt vad jag ska svara på ditt inlägg, men inte är tarotkorten nåt skrämmande och jag anser inte att de vet allt….

Men å andra sidan ser jag korten som en vägledning mer än en profetia. Mer att de pekar ut riktning än visar specifikt skeende och du hänger med på hur jag tänker….

 
 

zeretki
2016-01-25 22:47
#3

Det jag tror är att det kan finnas vissa enstaka saker som är helt förutbestämda och inte går att undvika. Det kan vara både små och stora saker.

Det mesta är däremot flytande och kan påverkas på olika sätt.

Tarotkort kan ge dig råd och vägledning om vilka TENDENSER som finns utifrån din situation just NU.

fridelfina
2016-01-25 22:54
#4

#1 Så sant, men man kan alltid påverka hur man ser på gårdagen 😉

 
 

Tarotstollan
2016-01-26 00:09
#5

Jag tycker inte tarotkort är skrämmande men man skall ju vara i balans när man sysslar med dessa, likaväl som allt annat som man söker svar, information och vägledning i.
Om man är väldigt glad, ledsen eller väldigt upprörd när man söker svar i korten så tolkar man ju efter hur det känns i kroppen och det leder till att man övertolkar korten åt endera hållet.
Om man dessutom inte tror på spådom, varför då fråga korten?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: