Annons:
Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 1922 ggr
Tarotstollan
1/16/16, 1:23 AM

Knektarna i Gilded Tarot.

Sitter och tittar på Knektarna / Riddarna i min nya lek som jag nu använder, Gilded av Ciro Marchetti.
Upptäcker då att alla 4 av Knektarna har nedfällda visir på sin rustning. Gick in och kollade på http://www.albideuter.de/ och de avbildade Knektarna där och visst många hade halvöppnade visir, några var mer täckta än så men det var knappt några med heltäckande visir.
Visst det är ju artistens val att avbilda dem på detta viset men nog tycker jag att det är viktigt i tolkningen av korten. Eller?

Så hur påverkar detta tolkningen på korten? Spelar det någon roll eller ej?

Jag börjar fundera på vad det är som Knekten inte vill visa? Något som han skyddar eller vill dölja? Inte lämna hela meddelandet eller om han avvaktar på något, kanske vad nästa kort vill säga? I så fall vilket kort?
Kortet i stjärnan eller Drottningen som kommer efter i ordningsföljd?
Eller är det jag, som inte är beredd eller klarar av svaret han vill lämna?

Tycker det tåls att tänka på!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
1/16/16, 11:11 AM
#1

Hm, märkligt att de alla var lika på det sättet…. Som att de alla är trångsynta, eller som du skriver inte vill se, dölja nåt…. Tycker att det var riktigt knepigt!

 
 

Amandla
1/16/16, 11:49 AM
#2

Redo för strid?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
1/16/16, 7:05 PM
#3

Tack för svar. Eftersom konstnären har sitt egna sätt att tolka så kan det ju ibland krocka med mitt logiska tankesätt.

#1. Ja, ibland börjar man verkligen fundera.🤔

#2. "Redo för strid" skriver du Amandla, möjligtvis i något tornerspel då eftersom hästarna är helklädda i långa tygskynken (vad det nu heter). De kan ju inte röra sig helt fritt, så hur skall de kunna galoppera och vända och allt sådant som hästar behöver göra i strid utan riskera fastna i något med tyget? Dessutom har de tyghuvor och det enda som syns är öronen, ögonen och mulen.
Ok, nu vet jag att jag överanalyserar men ibland fastnar jag i korten!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
1/16/16, 8:01 PM
#4

Redo att låta spelet börja, då? 😉Schabrak heter de där tygstyckena, förresten. Fick leta en stund i huvudet efter rätta ordet 😛Redo för action, det handlar nog mer om att utmana sig själv och eventuell motpart än att kriga på riktigt, så att säga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
1/16/16, 8:08 PM
#5

Aha, det låter bättre det!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: