Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 2186 ggr
Tarotstollan
2015-12-28 01:47

Nyårsläggning för 2016.

Har ni börjat att planera för att lägga någon stjärna för det nya året ännu?
För min del blir det både en stjärna för 2016 och byte av lek! Vilken lek det blir har jag ännu inte bestämt , jag väljer mellan två lekar av samma konstnär.

Stjärnan  blir den jag brukar göra varje årsskifte. Använder tre olika lekar och drar ett kort ur varje för varje månad, blandar korten och sen upprepar det för varje månad.
Jag brukar om det är möjligt dra korten så nära 12-slaget som möjligt, om det blir så eller inte beror ju på om jag är hemma eller ej!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Farwuq
2015-12-28 03:56
#1

Låter intressant, låt oss veta när du fått klarhet.
Jag vet inget om detta och det skulle vara kul att få se vilken syn ni har på 2016.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
2015-12-28 22:04
#2

Njaa Draken, korten jag drar är ju för mig själv och min livsväg jag skall vandra under 2016. Så det har ju egentligen ingenting med andra människor och hur deras liv kommer att bli under året.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2015-12-29 06:54
#3

OK, jag förstår.
☺️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
2015-12-29 21:16
#4

Ingen Fara Draken, alla är vi barn i början!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
2015-12-31 01:11
#5

Detta med stjärnor har jag inte kommit till ännu men blev nyfiken på din här. Lät rätt omfattande. Förstår jag rätt om det då blir 4 kort för varje månad? Tänker om du tar en av varje lek plus en när den är blandad. Blir de fyra sen sammanfattning av varje månad eller representerar de olika saker eller hur ser der ut? Nyfiken i en strul 😄 Gott nytt år förresten. Kan ju även säga att jag idag drog lite av en vägledning för kommande året gällande min mediala vandring. Kan man läsa om här om någon är nyfiken. Är ju väldigt mkt Nybörjare fortfarande ☺️ http://sagaliten.blogspot.se/2015/12/troligen-arets-sista-korttolkning-och.html

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
2015-12-31 02:07
#6

#5. Lägger in en gammal förklaring på hur jag brukar göra, blir mindre att skriva då!😉
                                                                   *
Jag tar 3 olika lekar, blandar dem var och en för sig, tar ett kort ur varje lek och skriver upp dem.
Dessa 3 kort är för Januari, första kortet är för de första 10 dagarna, andra för 11-20 och det tredje kortet för dagarna 21-31.
Stoppa tillbaka korten i respektive lek, blanda lekarna igen och dra 3 kort för Februari osv.
På det viset får samma kort chans att återkomma under året, kanske i samma lek eller i någon av de andra.
Sen är det dags för tolkning! 3 x 12 kort, lycka till!

Självklart kan man göra detta med både 1 lek eller flera, allt efter vad man känner att man orkar med.
                                                                         *

Jag brukar aldrig tolka korten då när jag drar dem, utan tittar bara lite på dem och sen när jag kommer ihåg det (oftast flera månader efteråt) kan jag titta på pappret  om det stämmer eller ej. Brukar spara dessa årslistor med kort jag dragit för mina år, kul att gå tillbaka och se hur det var månaden förra året och jämföra med vad jag fick i år eller ett annat år. Alltid lär jag mig något nytt!

Skall strax läsa på  din blogg, tycker alltid det är kul att läsa bloggar om Tarot (och annat) emellanåt när jag hinner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sagaliten
2015-12-31 17:50
#7

Ahh, men Gud va spännande. Kanske borde ge mig på att försöka göra det jag också. Dagens planer gick i stöpet pga dåligt mående så är hemma nerbäddad bara. Får se om jag orkar eller om jag kanske gör det imorgon istället. Jag för en medial dagbok så då hade jag skrivit in läggningarna där och bara markerat det med en sån liten postitplupp så är det lätt att hitta

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

fridelfina
2015-12-31 23:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Gjorde en liten nyårsläggning. Ett sammanfattande kort för året som avslutas, nuet och året som kommer. 2015: 3 mynt. Det har varit mycket att ta hand om, jag har praktiserat omsorgsfullhet och det tycker jag stämmer väl. Kanske jag inte tagit hand om mig själv så bra dock. Nu: nr 17 i stora arkanan, stjärnan. I stort fulländad, jag kan vara stolt över mig själv och det jag åstadkommit under 2015. Ja, det är jag! 2016: 7 bägare. Allt jag drömmer om kan jag få, bara jag vågar drömma och fantisera!

 
 

Sagaliten
2016-01-01 00:51
#9

Låter ju som att det bara är upp upp upp för dig fridelfina 

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
2016-01-04 01:06
#10

Nu har jag dragit mina 36 kort för 2016. Endast 7 kort ur Stora Arkanan och utav dem var 2 med dubbla gånger från 2 olika lekar.
Skall som vanligt bli spännande att se under året om det stämmer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: