Annons:
Etikettofftopic
Läst 1262 ggr
Tarotstollan
12/3/15, 8:54 PM

OT. Fyrverkerier.

Vad tycker ni om fyrverkerier? Är det nödvändigt till nyår?

Själv är jag inte förtjust i sådant som smäller, dånar, tjuter och framför   allt skrämmer våra vilda djur men även djuren inomhus.
Sen är det ju mycket skrämmande för människor också, då det tyvärr trots lagar och bestämmelser mest verkar vara "folk" i åldersgruppen 8-15 som är roade av just det, att skrämma djur och människor!
Helst skall det ju smällas långt innan jul och sen då fram till nyår då  en ny åldersgrupp tar vid.
Här där jag bor verkar det vara tradition att när ungarna börjar vårterminen efter Trettondagshelgen, så skall de sista och värsta bomberna smällas av på morgonen på väg till skolan!😡

Själv önskar jag att det fanns något som kan ge fina färger, milt ljussken och något som kan dala ner vackert utan ljud och som försvinner utan att förstöra naturen!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
thea_thea
12/3/15, 8:56 PM
#1

Jag tycker inte om fyrverkerier alls. Är väldigt skotträdd och ljud/ljuskänslig så nyår är inte min favoritdag😕

Leffe
12/3/15, 8:57 PM
Amandla
12/4/15, 1:17 PM
#3

Jag gillar inte heller fyrverkerier, och då är det ljudet jag menar. Kemikalierna som sprids, ståltrådsdelar och massor med pappersskräp som tillsammans kan skada djur av alla de slag. Det räcker gott om varje kommun (eller stadsdel i större städer) har ett fyrverkeri för de som vill titta. 

Värst är det slumpmässiga smällandet och tjutandet, min stackars lille Albin blir jätterädd. Guskelov får han bra hjälp av Adaptil, så det börjar jag ge honom (sätter en lätt dusch på en scarf som han får ha  runt halsen) någon dag innan nyårsafton och så fyller jag på några gånger under ett par dagar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: