Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1591 ggr
Anngerd
10/27/15, 10:25 PM

yrke

Hur tolkar man olika yrken? tex om jag lägger kort för någon som frågar vilket yrke den kommer att ha. Hur ser jag det?

Annons:
fridelfina
10/27/15, 10:38 PM
#1

Tror att du inte kommer få ett svar som "målare" eller "fönsterputsare" utan mer åt vilken riktning och vilka förmågor man kan behöva i sitt kommande jobb, skapande eller omsorgsfull…. Hänger du med hur jag tänker?

 
 

Amandla
10/27/15, 10:43 PM
#2

Precis, korten ger sällan exakta svar utan visar snarare vilka energier som är inblandade. Fast ibland kan ju ens intuition hjälpa till 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
10/27/15, 10:49 PM
#3

Den frågan har kommit upp tidigare men tyvärr har jag  ingen aning, du kan ju läsa vad de svarade i den tidigare tråden här:
http://tarot.ifokus.se/discussions/540db8ffce12c45e3e00a33f-yrkenjobb

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
10/31/15, 9:10 PM
#4

här är lite tips men om det stämmer får var och en bestämma.

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }

Yrkesläggning

**STAVAR ♣ *ELD* Vädur, Skytt eller Lejon
BÄGARE ♥ VATTEN Kräfta, Skorpion eller Fiskarna
PENTAGRAM ♦ JORD Stenbock, Oxe eller Jungfru
SVÄRD ♠ LUFT Vattuman, Våg eller Tvilling**

Ess

Ess i Stavar är det starkaste kortet gällande arbete då stavar (eld) står för arbete, projekt, kreativitet o.s.v. Får man detta kort i frågan om nytt arbete så innebär det också ett nytt arbete eller ett nytt projekt. En start med mycket kraft helt enkelt. Olika typer av kraftyrken där du jobbar med kroppen men också skapande och kreativitet.
Kraftyrken: bygg- och anläggningsyrken, hantverksyrken, installation, drift & underhållsyrken, kultur, media, design (skapande & kreativitet), militärt arbete, sanering- och renhållningsyrken, säkerhetsarbete, tekniska yrken och transport.
Eget företag eller en idé/projekt.

Ess i Bägare ”Känslokortet” innebär nya positiva känslor kring ett arbete, något nytt känslomässigt som startar upp. Kan vara ett nytt arbete som är en ny början eller ett nuvarande men något nytt som tillkommer som exempelvis en ny tjänst, befodran m.m. Kan också handla om att du får ett positivt uppvaknande kring din arbetssituation. Får du detta kort i fråga om vilket typ av yrke du ska välja så ska du inrikta dig på att jobba med människor, relationer, vårda och ta hand om, service m.m.
Känsloyrken: hotell, restaurang, kropps- och skönhetsvård, hälso och sjukvård, naturbruk t.ex. djurskötare och sociala arbeten.

Ess i Pentagram/Mynt representerar ekonomi, utbildning och hemmet. Det är något nytt som innebär mer stabilitet och trygghet, eventuellt bättre ekonomi också. Det kan vara både nytt arbete eller en ny utbildning. Arbeten inom ekonomi men även utbildning och kring hemmet alltså säljare, lärare eller inredningsdesign.
Stabilitetsyrken: administration, ekonomi, juridik, försäljning, inköp, marknadsföring, bygg, inredning och pedagogiska yrken t.ex. lärare.

Ess i Svärd som står för mycket tankar handlar allmänt om en ny start i livet. Inte direkt nytt arbete utan mer en ny start med nya tag så är man till exempel arbetslös så betyder det en ny början med nya tag och möjligheter. Får du detta kort så ska du inrikta dig på yrken där du helt enkelt använder hjärnan men också natur.
Tankeyrken: data/IT, forskning & utveckling, naturvetenskapliga arbeten såsom meteorolog.

Upp till toppen
Annons: