Annons:
Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 2749 ggr
Amandla
8/16/15, 3:52 PM

Måne som symbol

Vad säger ni om symbolen måne?

För mig står den för yin, det lugna, meditation, ens inre. Den kvinnliga aspekten. Att vara inåtvänd. Ebb och flod, efter en intensiv period kommer det en lugnare. Man kan vara för inne i sig själv, glömmer att tillse andras behov och förstår inte deras sätt att vara.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Kyllan56
8/16/15, 3:57 PM
#1

Månen för mig är yin, känslor, modern, reproduktion, jorden och  sådd, natt, människans själsliga natur och känslomässiga reaktioner. Ebb och flod.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
8/16/15, 4:11 PM
#2

Ett kvinnligt kort. Fantasi, böcker, sagostund, kvinnlig ebb och flod, flödet, det mystiska. Känslor. Drömmar. Intuition. Natten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]1
8/16/15, 4:32 PM
#3

  Jag fick lära mig en gång för länge, länge sedan att den korta kod-betydelsen för månen (The Moon) är: Dolda hemligheter.

gevalina
8/16/15, 4:55 PM
#4

För mig väcker månen frågor om livet men även svar . Frågor och svar som finns runt oss men som döljs på ett eller annat sätt. Månen känns som ett mysterium man vill utforska.

Tarotstollan
8/16/15, 8:30 PM
#5

För mig är månen lika med natt, mystik, mysterier, skuggor, spänning, skräck,  men också romantik, kärlek, förundran, glädje, ljuspunkt, laddning, andra planeter, utomjordiska saker mm

Personligt är månen en vän som ger lugn och ro. Sitta och fundera över saker, blir alltid glad när jag ser månen, meditation. Säkert massor mer som jag inte kommer ihåg just nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: