Annons:
Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 2994 ggr
gevalina
8/5/15, 10:58 PM

symboler i tarotleken..

Hur tolkar ni de små symbolerna i tarotlekarna.?

Treudden som bärs av lejonet i styrkan ser jag som att personen/jobbet/studierna är ombytliga och illusoriska..Handlar oftast  om konstnärliga yrken..men även verklighetsflykt genom droger av olika slag…men även sömn och drömmar…

vad har ni för tolkningar om symboler men även färger i tarotlekarna..?

Har jag hamnat fel så ber jag om ursäkt..

Annons:
Tarotstollan
8/6/15, 1:09 AM
#1

Vilken lek är det du pratar om?
Treudden är ju Havsguden Poseidons märke.

Varje symbol har ju sin mening, dels den som det står för och då får man slå upp den och få en förklaring på den, om man inte redan vet och så kan du ju själv ha en egen personlig mening för varje symbol och då vet du ju bara själv vad den symboliserar för dig.

När det gäller färger så har vi redan gått igenom i stort sett varenda färg för inte så länge sedan. Under "Tolkningar" har vi dem, lättast är om du går in under sökfunktionen här ovan och skriver in t.ex.  Färger - Blå så kommer du direkt dit, alla rubriker till färgerna börjar med Färger - ?.

Att diskutera symboler är kul och några finns ju redan här inne som vi pratat om men det är också svårt att prata om varenda symbol för de kan ju vara ganska så olika i olika lekar.

Vet en engelsk sida där de räknat upp en massa symboler och vad det står för, skall se om jag hittar den.
Jodå, här är den, hoppas att du hittar några förklaringar. Sen är det ju inte säkert att du håller med denna personen som skrev detta, din tolkning är ju det som stämmer för dig!
http://www.tarotteachings.com/symbol-meanings-of-tarot-a-c.html

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
8/6/15, 12:08 PM
#2

Jag har ett par olika Lexikon som jag slår i om jag kör fast, jag använder dem som starthjälp så att säga för om jag börjar bläddra i dem så lurar jag igång den skolkande intuitionen. 

Ett Lexikon tar upp om religion, en om myter och en om symboler i sig. Den senaste är suverän, för den tar upp flera kulturers syn på samma symboler, det kan skilja rejält mellan betydelserna. Sen kommer ofta intuitionen in ändå och fixar till en alldeles egen tolkning 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
gevalina
8/8/15, 1:15 PM
#3

Tack för länktipset men har redan tittat lite på den sidan.

Det är som ni uttrycker upp till varje person att tolka symboler men jag vill gärna även läsa andras tolkningar av symboler för att sen själv avgöra om min egen tolkning är bra eller inte vid en läggning.

färger har jag också läst om tidigare men inget jag har använt så  mycket…får väl ta en titt igen.

cosmic tarot  : styrkan : lejonet har en treudd i pannan men även tre ränder som jag just nu inte har nån förklaring till.

Amandla
8/8/15, 1:45 PM
Tarotstollan
8/8/15, 10:25 PM
#5

#3. Det bästa vore kanske om du försökte hitta svaret i boken som hör till leken såvida du inte redan har den. Fast å  andra sidan är det ju inte säkert att just det du vill veta står i boken.
Jag har inte boken ännu men har beställt den.
http://www.amazon.com/The-Cosmic-Tarot-Signposts-Along/dp/0945766122

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
8/8/15, 10:33 PM
#6

Gjorde en sökning på www.Aeclectic om kortet och detta är vad de skrev, hoppas något ger dig lite svar.
http://www.tarotforum.net/showthread.php?t=67500

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
gevalina
8/9/15, 5:30 PM
#7

Stort tack för alla länkar. Mycket intressanta och ger lite mer kött på benen.

gevalina
8/10/15, 10:33 PM
#8

Vad jag ser i ESS I STAVAR kort cosmic Tarot :En stav omgiven av ljus och mörker vilket för mig betyder att ljuset är en möjlighet men som man även kan bli "bränd" av och mörkret att det finns möjligheter  men det tar tid pga av olika hinder. Staven är omslingrad av nått "band" ??? som antingen kan dras åt eller ramla ner i en hög. ..ev indragning av jobb/studier/hobbies…men även det omvända… handlar oftast om yrken/studier/hobbies som är riktade åt kraftyrken..typ tekniska yrken /hobbies/

Till sist: en ny början av något yrke/studie/hobby eller slutet.

gevalina
8/10/15, 10:44 PM
#9

Vad jag ser i Ess i bägare : Här sväller känslorna över något som hen blir glad över eller besviken över.

Yrken/hobbies handlar oftast om människor djur och natur.

Tarotstollan
8/10/15, 11:07 PM
#10

#5. Angående boken som jag beställde så fick jag besked att den är slut på förlaget. Hoppas att de trycker upp nya eller så får jag försöka beställa den från något annat ställe.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
8/11/15, 11:13 PM
#11

Ess i mynt : En stor stjärna omgiven av en cirkel med ett golv av tegel och lite sten/kristaller runt omkring : känns som om nån/något har brutit sig genom och påbörjat något som kan kännas trygg /osäkert.

yrken/studier/hobbies/: pedagogiska juridiska affär ekonomi .

gevalina
8/11/15, 11:20 PM
#12

Ess i svärd . Ett svärd omgiven av skimrande ljus som utmynnar i ett mörker som för mig innebär att nån ny ide /tanke (bra eller dålig)sätts i  rullning och ger antingen gott /uselt resultat….

kan vara egna eller andras ideer/lösningar/förslag .

yrken: data forskning naturvetenskap

gevalina
8/13/15, 9:32 PM
#13

två i stavar…Ett val har gjorts och därmed har något påbörjats och men även något har lämnats bakom. Något som känns stabilt och säkert .

Om detta kort dyker upp vid en simpel fråga så är det bara att fortsätta ….

Annons:
gevalina
8/13/15, 9:36 PM
#14

2bägare …ett kort som står för känsla av gemenskap på och med jobb/partner/hobbies…ha trevligt ihop.

Önskar man en längre fortsättning på något tex förhållande /jobb så är det bra om mer än en tvåa dyker upp i läggningen.

gevalina
8/13/15, 9:41 PM
#15

två mynt...Ett val skall göras ? vad blir bäst ?  något har påbörjats men du vill kanske komma vidare eller bli där du är ?

Tex Du har börjat studera men osäker på om du klarar av alla ämnen..valet är ditt om du skall fortsätta eller ta bort nått ämne…

Osäker om man kan fråga korten vad som är bäst ????

Amandla
8/13/15, 9:44 PM
#16

Du kan dra två kort för varje alternativ, ett som visar vad som är positivt och ett som visar vad som är negativt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: