Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 1826 ggr
MinaRagnarMelvin
6/6/15, 11:30 PM

Hjälp med grunder! :)

Hej jag har just börjat lära mig spå och undrar lite saker.
ska man blanda innan varje gång man ska spå, hur blandar man? ska man bara lägga korten från högst i högen eller ska man bre ut dem och välja efter känsla? har ni tips på hur jag ska lägga ut, vilke uppläggningar är mest traditionella, "bäst" eller enklast enligt er?

Annons:
Tarotstollan
6/7/15, 1:29 AM
#1

Hej och välkommen hit till Tarot!
Hur du vill och när du vill blanda, bestämmer du själv. Det finns inga regler, du bestämmer! Det finns sådana som blandar hela tiden och sådana som aldrig blandar. Du får känna dig fram vad som känns rätt för dig.
Likaså varifrån du drar korten, några tar bara från ovansidan, andra plockar lite hur de vill, även där är det du som bestämmer hur du vill göra.
Jag blandar alltid mina kort när jag är klar med stjärnan, skall jag inte använda dem mer på några dagar så sorterar jag leken och lägger den i ordning inför nästa gång.

När jag drar kort så brukar jag dra lite hur som helst eller bara från ovansidan. Ibland bestämmer jag innan att jag skall dra kort 11 eller 32, det är aldrig bestämt innan.

Den enklaste stjärnan  är ju "varje dag kort", då drar du ett kort för dagen och sen på kvällen så stämmer du av kortet.
Annars är ju 3 korts läggningen Dåtid - Nutid - Framtid alltid väldigt lätt.

Den mest traditionella stjärnan är ju Keltiska Korset med sina 10 kort men den kan ju vara lite svår som Nybörjare att börja med.

Har du mer frågor så fråga på bara! Sen kan du ju läsa i våra trådar bl. a. Tarotstjärnor där du kan få många tips om olika sorters stjärnor du kan testa och lägga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MinaRagnarMelvin
6/7/15, 2:15 AM
#2

tack så mycket skönt att jag hittade denhär sajten :)

Upp till toppen
Annons: